LVMH: Arhitekta modernog luksuza

Kako je Bernard Arnault izgradio most između prestiža i popularne kulture?

LVMH: Arhitekta modernog luksuza 
obnovljena robna kuća La Samaritaine i hotel cheval blanc

LVMH je mnogo više od modne grupacije – to je globalna sila koja ne samo da diktira trendove, već oblikuje način na koji moda ulazi u naše živote. Kada govorimo o LVMH, pričamo o grupaciji koja je izgradila most između luksuza i popularne kulture, otvarajući vrata glamura svim slojevima društva.

LVMH: Arhitekta modernog luksuza
direktor grupe Bernard Arnault u svom ofisu

Sve počinje s Bernardom Arnaultom, čovekom koji je prepoznao da luksuz nije samo u proizvodima, već u pričama koje te proizvode prate. Arnault, osnivač i predsednik LVMH-a, poznat je po svom vizionarskom pristupu i strateškoj genijalnosti. Njegova prva velika akvizicija bila je spajanje Louis Vuittona s Moët & Chandon i Hennessy, stvarajući početak onoga što će postati globalni luksuzni gigant. Arnault je gradio imperiju korak po korak, birajući brendove koji su donosili nešto novo, sveže i jedinstveno, ali i one koji su bili duboko ukorenjeni u istoriji luksuza.

anya taylor joy za dior LVMH grupa

Arnault nije birao samo ikonične brendove poput Louis Vuitton i Dior – on je bio vizionar koji je želeo da okupi dizajnere i brendove koji su donosili nešto sveže, novo i drugačije. Tako se LVMH grupa vremenom proširila i na kuće kao što su Givenchy, Loewe, Celine, Bulgari, Loro Piana, Tag Heuer, Kenzo, Sephora i, naravno, Stella McCartney. Ono što je fascinantno kod ove grupacije jeste sposobnost da uzme brendove s jakim individualnim identitetom i usmeri ih ka globalnoj sceni, a da im pri tom ne naruši esenciju.

Stella McCartney, na primer, prepoznatljiva je po svojoj održivoj modi, kreirajući luksuz koji nije samo lep, već i etičan. Uz LVMH kao podršku, McCartney je uspela da podigne svest o važnosti održive mode, dok je pritom zadržala glamur i sofisticiranost u svakom komadu koji dizajnira.

LVMH: Arhitekta modernog luksuza
Fenty kao deo lvmh grupe i Rihanna
Fotografija kampanja fenty x puma

Jedna od najzanimljivijih saradnji koja je odjeknula modnim svetom jeste ona sa Fenty i Rihannom. Kada je LVMH odlučio da sarađuje sa Rihannom i lansira Fenty kao prvi brend luksuzne kuće pod ženskim rukovodstvom crne žene, bio je to revolucionarni korak.

Fenty nije samo kolekcija odeće, šminke i kozmetike – ona je pokret

Fenty je redefinisao luksuz, približavajući ga različitim kulturama i stilovima, a Rihanna je postala simbol te inkluzivnosti. To je bio LVMH-ov hrabar potez da osveži i modernizuje industriju, dokazujući da luksuz može i mora biti dostupan i relevantan za sve.

LVMH: Arhitekta modernog luksuza
Louis Vuitton koferi za baklje i medalje na olimpijskim igrama u Parizu

LVMH nije ostao samo na modnim pistama i u buticima; krenuo je i u osvajanje sportskih terena. Jedan od njihovih najambicioznijih poduhvata bio je sponzorisanje Olimpijskih igara 2024. godine u Parizu. Sa uloženih 150 miliona evra, LVMH je jasno stavio do znanja da moda i sport mogu biti savršena kombinacija. Ovaj potez pokazuje kako LVMH posmatra svet – kao prostor u kome luksuz nije rezervisan samo za odabrane, već za svakoga ko želi da se poveže sa stilom.

LVMH: Arhitekta modernog luksuza
Rihanna i fenty beauty na olimpijskim igrama 2024 u parizu

Oni su angažovali brendove kao što su Louis Vuitton, Berluti i Dior da osmisle uniforme, Maison Chaumet za dizajniranje medalja, a Fenty Beauty je postala zvanični sponzor lepote igara. Tako je LVMH spojio eleganciju i sportsku strast, povezujući modu sa univerzalnim vrednostima.

Ali kako je zapravo LVMH učinio luksuz mainstreamom?

Oni su mudro iskoristili društvene mreže i slavne ličnosti. Kada Jennifer Lopez nosi Dior, ili kada Gigi Hadid šeta sa Louis Vuitton torbom, LVMH ne prodaje samo proizvod; oni prodaju način života. Instagram, TikTok, i drugi mediji postali su virtuelne piste, a LVMH brendovi kao što su Kenzo, Marc Jacobs, i Off-White koristili su ovu priliku da stvore most između luksuza i mladih generacija. Odjednom, luksuz više nije nedostižan – on je u svakom feed-u, na svakom događaju, u svakoj priči.

LVMH Arhitekta modernog luksuza
Dizajner Virgil Abloh i Off-White su deo LVMH grupe

A tu je i Off-White, predvođen neponovljivim Virgilom Ablohom, koji je uspeo da spaja luksuznu modu i streetwear, postavši ikona moderne generacije. Kada je LVMH odlučio da sarađuje s Ablohom, oni su razumeli nešto važno: luksuz više nije samo u savršenoj krojačkoj tehnici ili visokim cenama, već u povezanosti sa novim generacijama, u pulsiranju sa ulicom. Tako je LVMH postao deo savremenog urbanog identiteta, stvarajući brendove koji su jednako zastupljeni na modnim pistama kao i na ulicama Njujorka, Tokija i Londona.

Kroz spoj tradicije i inovacije, od afirmisanih dizajnera i modnih kuća, do novih zvezda kao što je Rihanna, LVMH je učinio luksuz dostupnim svima koji žele da budu deo te velike priče. Oni su stvorili brendove koji ne prodaju samo proizvode, već način života, emociju i osećaj pripadnosti. Moda je kroz LVMH postala deo svakodnevice, deo mainstream kulture, a luksuz – on je sada na dohvat ruke, kao večni simbol stila, sofisticiranosti i jedinstvene magije koja nikada ne izlazi iz mode.

LVMH redefiniše luksuz za nove generacije

Simbol LVMH-ove posvećenosti luksuzu i baštini, ali i modernom glamuru, jeste i obnovljena robna kuća La Samaritaine. Ova istorijska pariska robna kuća, koja je svojevremeno bila sinonim za elegantan shopping, ponovo je otvorena pod LVMH-ovim okriljem nakon pažljive restauracije. Arnaultova vizija bila je da La Samaritaine postane mesto gde se susreću prošlost i sadašnjost – mesto gde luksuzna kupovina dobija potpuno novo značenje.

Danas, La Samaritaine ne nudi samo najprestižnije brendove iz LVMH-ove ponude, već i impresivnu umetničku kolekciju, fine dining restorane i ekskluzivni hotel Cheval Blanc, čime spaja kulturno nasleđe Pariza s modernim luksuznim iskustvom. Na ovaj način, LVMH je redefinisao pojam robne kuće, pretvarajući je u destinaciju gde se slavi sofisticiranost i kreativnost.

Foto: Profimedia, Promo

Tekst: Natalija Kunić

Najnovije