Moncler Genius se ove sezone vratio u velikom stilu, odlučivši da Šangajska nedelja mode bude savršena pozornica za jedno od najambicioznijih modnih događanja godine. U prostoru od 30.000 kvadratnih metara, smeštenom u industrijskom skladištu pored reke Huangpu, brend je kreirao pravu modnu metropolu prepunu umetničkih instalacija, futurističkih iskustava i vrhunskih revija. Ekstravagantna manifestacija okupila je zvučna imena iz sveta mode, umetnosti i muzike, poput Ricka Owensa, Lukea i Lucie Meier iz Jil Sandera, A$AP Rockya i mnogih drugih.
U publici su se našle i najveće svetske zvezde, među kojima su Anne Hathaway, Naomi Campbell i Rihanna.
Brend je spektakl nazvao „The City of Genius“, a revija je zauzela neverovatnih 30.000 kvadratnih metara prostora u kome su postavljene različite „četvrti“. Svaka četvrt prikazivala je snažne kreativne koncepte i nove kolekcije, uključujući retro trkačku stazu brenda Palm Angels, skijaški ambijent A$AP Rockya i kompletan modni performans Jil Sandera. Među saradnicima su bili i Donald Glover, Willow Smith, Hiroshi Fujiwara, Edward Enninful, Lulu Li i Nigo, koji su zajedno sa Mercedes-Benzom priredili jedinstvena iskustva i kolekcije za 8.000 prisutnih gostiju. Događaj je dodatno uveličao nastup Henryja Laua, a publika je bila puna poznatih lica.
Inspiracija za projekat potekla je iz istraživanja iz 1960-ih, koje je pokazalo da 98% petogodišnjaka ispunjava kriterijume za genijalce, ali taj broj opada na svega 2% u odraslom dobu. „Proces odrastanja i pritisci života na neki način umanjuju kreativni potencijal. Izazov za svakoga je da očuva unutrašnjeg genijalca, sledeći primer kreativnih umova iz Moncler Genius projekta za 2024. godinu, i da neguje svoju petogodišnju verziju,“ objasnio je brend.
Projekat Moncler Genius, koji je pokrenut 2018. godine, poznat je po saradnjama sa imenima poput Simone Rocha, Richarda Quinna i Pierpaola Picciolija. Pre ove revije, najnoviji spektakl održan je tokom Londonske nedelje mode 2023. godine, kada su Alicia Keys i Little Simz nastupile uz umetničke i modne instalacije u stadionu Olympia.
U nastavku pročitajte o inspiraciji iza deset dizajnerskih „četvrti“ i jedinstvenih kolekcija Moncler Genius-a u Šangaju.
A$AP Rocky za Moncler
Reper A$AP Rocky stvorio je futurističku skijašku četvrt koristeći veštačku inteligenciju. Postavka je uključivala srebrni ambijent sa lounge prostorom i DJ pultom, kao i modu inspirisanu moto i bajker stilom. Projekcije su kombinovale realne i AI-generisane slike.
Palm Angels
Palm Angels je pomerio granice kreativnosti kreirajući retro trkačku stazu sa pravim trkačkim automobilima. Vozači su, naravno, nosili kolekciju inspirisanu američkom kulturom. Prostor je bio ukrašen palmama i dizajniran da podseća na holivudske filmske setove, inspirišući se brzinom i glamurima trka iz 1970-ih. Kolekcija je obilovala živim nijansama plave, crvene i žute, uz metalik detalje.
Hiroshi Fujiwara
Japanski muzičar Hiroshi Fujiwara udružio se sa britanskim skulptorom Richardom Wilsonom kako bi kreirao minimalistički prostor sa crnim simetričnim ogledalom nazvanim „Looking Glass, 2024“, koje je reflektovalo kolekciju i istraživalo koncept ogledanja.
Rick Owens za Moncler
Rick Owens, koji već ima istoriju saradnje sa Monclerom, predstavio je čelično sklonište za sve vremenske uslove. „Struktura reflektuje svet u kome moda, funkcionalnost i estetika koegzistiraju u harmoniji,“ izjavio je dizajner. Modeli su nosili predimenzionirane jakne i dugačke ogrtače.
Jil Sander
Lucie i Luke Meier iz Jil Sander zadržali su svoj prepoznatljiv stil priredivši tradicionalnu modnu reviju. Njihova kolekcija je vešto spojila Monclerov DNK sa estetikom Jil Sandera, uključujući voluminozne jakne i lagane siluete. Dizajneri su se oslonili na prirodne teksture i materijale, a kao omaž Moncleru kreirali su organski oblikovan dragulj koji su pričvrstili za šalove i kapute.
Willow Smith za Moncler
Willow Smith je stvorila postapokaliptičnu baštu, zamišljenu kao „povratak bujnosti, gde ljudi i priroda ponovo mogu da koegzistiraju u harmoniji“. Kolekcija je bila u crno-belim tonovima i fokusirala se na zaštitne slojeve.
Mercedes-Benz i Nigo
Mercedes-Benz je u saradnji sa Nigom, osnivačem brenda A Bathing Ape i kreativnim direktorom Kenza, predstavio kolekciju koja je spojila elemente oba brenda. Kolekcija je uključivala majice, dukseve i jakne, kao i dve nove verzije G-Class modela i jedinstvenu umetničku instalaciju.
Lulu Li
Kineska umetnica Lulu Li oduševila je goste instalacijom sa jednostranim ogledalom koje istražuje svetlost, refleksiju i percepciju. Instalacija je prikazivala njen umetnički proces od AI piksela do fizičkog, nosivog komada – upečatljive Moncler jakne.
Edward Enninful
Edward Enninful kreirao je kolekciju sa temom „Gde preživljavamo elemente“, a njegova postavka izgledala je kao meteorološka stanica zamrznuta u vremenu. Modeli su nosili odeću inspirisanu nomadskim putnicima prilagođenu ekstremnim vremenskim uslovima.
Donald Glover za Moncler
Donald Glover je crpeo inspiraciju iz svoje kreativne farme Gilga u Ohaiju. Ambijent je podsećao na arhitektonsku farmu okruženu narandžinim gajevima, okupanu toplim svetlom, dok su modeli nosili jakne i majice inspirisane radnom odećom.
Foto: Moncler