
Na adresi na Donjem Menhetnu, u prostoru koji više pripada arhitekturi nego scenskom dekoru, Ralph Lauren predstavio je svoju kolekciju za jesen 2025. godine. Galerija sa visokim plafonima, belim zidovima i ornamentikom koja se tek nazire, poslužila je kao neutralna pozadina za kolekciju koja zahteva pažnju ne zbog vizuelne buke, već zbog preciznosti u izrazu.

Revija je otvorena tiho, bez grandioznosti. Modeli su se spuštali spiralnim stepeništem sa galerije na spratu, u tempu koji je isticao siluete i kretanje odeće. To je Laurenova zona – prostor u kojem se stil gradi postupno, sa verom u kontinuitet i trajnost, a ne u sezonski efekat.

Kolekcija nosi naziv The Modern Romantics, ali njen stvarni jezik nije zasnovan na emotivnoj retorici. Reč je o sistemu oblika, materijala i odnosa koji pokazuju kako se može govoriti o istoriji bez idealizacije, i o nostalgiji bez pasivnosti.


Kaputi su dugi, ramena jasna ali ne rigidna, čizme visoke do kolena, često od glatke kože u toplim nijansama braon i crne. Među najzanimljivijim komadima je jakna koja u gornjem delu zadržava glatku strukturu puteraste kože, a ka donjem delu prelazi u ručno obrađen brušeni sude – rezultat tehnike koja isključuje automatizaciju i garantuje jedinstvenost svakog primerka.

Kolekcijom dominiraju teksture koje govore pre nego boje: baršun, vuna, čipka, koža. Paleta je prigušena, ali slojevita – tamna bordo, siva, boja duvana, nijansa konjaka, duboka crna. Vizuelna naracija prolazi kroz nekoliko estetskih razdoblja: ima eho britanskog romantizma, ali i rafiniranih elemenata iz dekade ‘New Romantic’ pokreta osamdesetih, ovde bez ironije i scenskih preterivanja.


Posebna pažnja posvećena je proporcijama – Lauren igra sa kontrastima između krutog i mekog, strogo konstruisanog i nežno padajućeg. Smoking jakne sa čipkastim kragnama, kordirane mini haljine s paisley printom, slojevite suknje i visoko zakopčane košulje deluju svesno disciplinovano. Ništa nije prepušteno slučaju, ali ništa ne deluje rigidno.


Publika je bila skladna sa revijom: Anne Hathaway, Michelle Williams, Julia Louis-Dreyfus, Naomi Watts, Kacey Musgraves, Ariana DeBose i Sadie Sink, koja je nosila prugasto odelo s dendi elementima – što je bilo u dijalogu sa samom kolekcijom, koja se ne opredeljuje striktno za rodne kodove, već ih koristi kao sredstvo izraza.






Na kraju revije, Ralph Lauren se pojavio na galeriji, u crnom džemperu sa stilizovanom lobanjom bika u beloj – znak prepoznatljivog ličnog rukopisa. Nije se obraćao publici, nije pravio gestove. Jedan pogled, jedno mahanje, i tišina u kojoj se osećala težina kontinuiteta.

Ova kolekcija ne pretenduje da bude komentar na sezonu, trend ili trenutak. Umesto toga, ona potvrđuje ono što Lauren najbolje zna: kako da od odeće stvori prostor sigurnosti, stabilnosti i postojane lepote, bez viška narativa.
Foto: Profimedia