Oko, koje se kao vodeći simbol našlo na outfitima poslednje kolekcije Sarah Burton, tu je bilo da predstavi mnogo više od efektnog detalja, označavalo je jedinstvenost svake individue i njenog pogleda na svet, jer je oko na čoveku isto što i otisak prsta. Ali i mnogo više od toga, ukazivanje na neophodnost hodanja kroz život širom otvorenih očiju, nepognutog pogleda, ne bismo li se videli i prepoznali ljudskost jedni u drugima.
Dizajnerka je kreirajući kolekciju ponovo pročitala Orvelovu 1984. i još jednom sebi dala zadatak da prouči slike čuvenog holandskog renesanskog slikara Hieronymus Bosch-a, poznatog po neformalnom prikazivanju scena iz religijskih knjiga i tadašnjeg stvarnog života, ali isto tako važnog kao srž inspiracije osnivača modne kuće McQueen, Alexandera Lee-ja McQueena.
Iako Sarah Burton dizajnira u svetu koji je daleko od onoga u kome je to radio njen bivši šef i mentor, teme kojima se McQueen bavio tada i na čijim je temeljima izgradio kuću, odjekuju sada više nego ikada.
“Povratak refernci koja se vezuje za Bosha, a možda najvidljivijoj u Lee-jevoj posthumnoj kolekciji, za mene je bio logičan sled jer smatram da živimo u drugom mračnom dobu na mnogo načina. A, to je nešto na šta smo oduvek gledali sa inpiracijom ovde u McQueen-u. Život, smrt, uništenje, lepota – sve je tu. U sve to gledamo, u ovom trenutku sada čini se, više nego ikada. Sve to je ono što zapravo ljudi rade jedni drugima. Jugkstapozicije čovečanstva koje se ponaša na jedan način i njegove prirode na drugi”, obrazložila je Burtonova.
Kako se ova inspiracija ogledala u vidu same kolekcije možda je najvidljivije kroz dominaciju crne, prožete jarkim tonovima Boshove krv crvene i nebo plave, uglavnom predstavljene u monohromatskom stilu. Moć boje najviše je istaknuta zahvaljujući oštrom kroju, te asimtriji u spoju sa romantičnim volanima, ne bi li ublažili strogoću istaknute ženstvene siluete. McQueen žena uvek je moćna, a sada se oblači ne za samo za sebe, već i za drugu ženu, ne bi li je inspirisala da vladaju svetom zajedno širom otvorenih očiju.
Tekst: M. Bunčić
Foto: Profimedia