Pored navedenih, zapravo najkomercijalnijih brendova Dolce & Gabbana, Armani, Gucci, te naravno Versace – izveštaj sa revije možete pročitati OVDE, još dva luksuzna modna brenda prikazala su svoje kolecije za jesen-zimu 2022/2023. To su nemačka modna kuća Jil Sander i ponos Milana Bottega Veneta.
Krenućemo od revije koja je možda izazvala i najveću pažnju tokom proteklog vikenda, u pitanju je naravno Gucci koji je zarad nove sezone udružio snage sa jednim od najpopularnijh sportskih brendova Adidasom.
“Odeća je sposobna da reflektuje naš imidž u proširenoj i preobraženoj dimenziji... nositi je znači preći prag transformacije u kojoj postajemo nešto drugo”, obrazložio je u svojoj press izjavi Alessandro Michele, govoreći o novoj kolekciji. Transformativni, tačnije limalni prostor – onaj koji se nalazi negde između onoga šta želimo da budemo i onoga šta postajemo, jeste prostor koji najviše uzbuđuje Michele-a, što nam je jasno stavio do znanja tokom svog Gucci debija još 2015.
Po pitanju centralne teme kolekcije to je bila rodna fluidnost, koja se ogledala u pantalonama visokog struka za muškarce i klasičnim blejzerima za žene, neizostavni mix and match preovladavao je u svakom segmentu, svakako ponajviše vidljivom u spoju sportskog i elegantnog glam šika koji je sa sobom nosio (opet Alessandrov neizostavan potpis) vibe 70-ih i 80-ih godina prošlog veka.
Ukoliko vam poslednjih nekoliko sezona nije jasno, sada bi svakako trebalo da bude: dizajneri maksimalno targetiraju Gen-Z generaciju, ali ne i Lucie i Luke Meier – kreativni duo koji stoji na vodećom pozicijama u modnoj kući Jil Sander.
„Razmišljali smo o eleganciji. Zaista smo želeli da se fokusiramo na skulpturalno krojenje, ono koje je skoro poput couture kroja, ali nam se dopada ova nova energija koju smo uneli sa pomalo nekonvencionalnom konstrukcijom i neočekivanom siluetom”, obrazložila je Lucie.
Jil Sander predstavio je jednu vrlo odraslu kolekciju, isključivo za odrasle. Žao nam je draga Gen-Z generacijo.
Zato Dolce & Gabbana nisu uopšte spremni da prave kompromise. Štaviše. Čini se da su čak i iz svojih all black outfita isključili večnu muzu Monicu (predivnu) Belluci i okrenuli se njenoj mlađoj verziji, ćerki Devi. Mnoštvo haltera, lateksa, krzna u boji, krzna u neočekivanim formama, oversized kože u boji, crne, crne, crne i nula posto printova sa limunovima i prepoznatljivim sicilijanskim voćkama svih vrsta.
Zapravo nova Dolce & Gabbana kolekcija izgleda kao najbolje od H&M-a, što govori mnogo o ovom popularnom high street brendu i ne baš tako mnogo o D&G duu. Ipak, važno je zvanično se odmaći od odveć prepoznatljivih printova i kolorita, koji su postali sinonim za ovaj legendarni italijanski brend, pa makar to bilo i kao da ste vrlo očigledno zavirili u garderober prezimenjakijnja Meghan i Julie Fox, te sestara Kardashian: Kim i Kortney.
U Bottega Veneti došao je dan Matthie-a Blazy-a. Ovaj 35-godišnji Belgijanac stažirao je u Balenciagi i radio kod Raf Simonsa, Maison Margieli, modnim kućama sa velikim C: Celine i Calvin Klein, pre nego što je 2020. postao direktor dizajna konfekcije u Bottega Veneti: Ono što je sa sobom doneo to je popriličan pedigre, a sada je dokazao kako on i izgleda.
U bekstejdžu se sakupilo sijaset poštovalaca njegovog rada: Julianne Moore, Jacob Elordi, Neneh Cherria a bio je tu i njegov bivši šef Raf Simons. Tu među njima Matthie je razgovarao o svom pristupu ovoj kolekciji: „Ideja je bila da se vrati energija, silueta koja zaista izražava pokret, jer Bottega je brend poznat po tašnama. Dakle, pokret. Odeća u kojoj se kreće, ne ostaje kod kuće. Ova kolekcija je u osnovi putovanje “, objasnio je on.
Najstariji od vodećih dizajnera – veliki Giorgio Armani, još jednom je u velikom maniru odigrao i na milanskom fashion week-u. 88-godišnji italijanski dizajner održao je predstavljenje nove koelkcije u potpunoj tišini uz sledeću izjavu „Moja odluka da ne koristim muziku doneta je u znak poštovanja prema ljudima pogođenim tragedijom koja se upravo razvija u jednom delu sveta. Šta mogu da uradim u ovom trenutku? Samo sam kroz tišinu mogao da signaliziram otkucaje srca za tragediju. Nisam želeo muziku za šou. Najbolja stvar koju možemo da uradimo jeste da makar damo signal da nismo srećni, da prepoznamo kako se dešava nešto uznemirujuće.”
Baš u maniru u kome je otvorio reviju, a nakon toga svoju odluku o ovakvom potupku obrazložio i uz mejl, njegova kolekcija bila je u skladu sa stavom: gospodska, elegantna i uvek i pre svega prefinjena i dostojanstvena.
Tekst: Maja Bunčić
Foto: Profimedia