Alexander McQueen
Ranije ovog meseca, Sarah Burton objavila je da će se nakon 13 godina (i skoro 3 decenije) provedenih u kući Alexander McQueen, povući sa funkcije kreativnog direktora. Od kako je preuzela mesto Lee-a Alexandera McQueena nakon njegovog tragičnog samoubistva 2010. godine, Sarah je pokazivala duboku ljubav i majstorski zanat u brendu svog dugogodišnjeg prijatelja i saradnika, dok je modernizovala etiketu, dokazujući da je jedan od najtalentovanijih dizajnera ove generacije.
Burtonova je u Parizu prikazala svoju poslednju kolekciju za britansku modnu kuću, još jednom demonstrirajući svoju maestralnost. Kolekcija je naglasila njenu neverovatnu sposobnost da razvija kodove kuće na takav način da daju osećaj novine I jedinstvenosti iz sezone u sezonu. Dizajnerkino krojenje ponovo je bilo bez premca, nudeći izvrsne kreacije za žene koje su neustrašivo svoje. Srebrna haljina sa skulpturalnim korsetom I resama u suknji koju je nosila Naomi, večernja odeća ukrašena kaskadom cvetnih latica u obliku usana, haljine sa 3D printom ruža, sako sa šiljastim ramenima, samo su neki od komada iz kolekcije kojima je referisala žensku anatomiju I dizajn kao umetničko delo.
Schiaparelli
Davne 1937. godine Elsa Schiaparell radila je sa Salvadorom Dalijem na haljini za Wallis Simpson, specifičnoj po velikom jastogu naslikanom na suknji, postavljenim nisko između nogu sa repom okrenutim nagore. Bio je to jedan od 18 komada koje je Elisa dizajnirala povodom Wallisinog venčanja sa vojvodom de Windsorom i bespotrebno je pominjati pometnju koja je nastala zbog dizajna koji je proglašen prenaglašeno erotičnim.
Daniel Roseberry izbegavao je jastoga svih ovih godina provedenih u brendu, tvrdeći da je previše očigledno da se poziva na rad Else Schiaparelli. Međutim, u Parizu na Schiaparelli pisti osvanula je bela suknja sa gromnim 3D jastogom, kao I zlatna ogrlica u prirodnoj veličini jastoga. Danielova upotreba arhivskog komada kuće njegov rad ipak nije učinila repetitivnim, jer je on to I dalje uradio na sopstven način.
Valentino
Kolekcija za proleće/leto 24 brenda, predstavljala je svojevrsan povratak svedenijem, pročišćenom Valentinu koji je dočarao duh Pierpaolovih najmaestralnijih couture kolekcija. Osetna je bila oštrina I svežina u mladalačkom, modernom I laganom dizajnu. Izgled je utemeljio sa niskim štiklama ili pragmatičnim, ali elegantnim ravnim sandalama koje su omogućavale slobodu kretanja, dok su se torbe igrale sa idejom da prilagode svoj oblik konturama tela.
Hermès
U okviru vanvremenske sofisticiranosti koja definiše kuću, kreativna direktorka Nadège Vanhée, suptilnim gestovima donosi intrigu dizajnima. Kolekcija brenda imala je svoju polaznu tačku u moći boja: „Želela sam da radim sa balansom crvene“, rekla je. „Strast, moć, seksualnost – naravno – i sofisticiranost.”
Na prvi pogled, kolekcija je ljupka: dugačke, vitke linije, lagane konstrukcije podvučene sandalama. Kada ste bolje pogledali, nagoveštaji senzualnosti počeli su da vire kroz siluete. Erotičnost u kolekciji se manifestovala, više od svega, u kožnim brushalterima koje je uparila sa asertivnim suknjama kao i u krop topovima na rajsferšlus i kožnim mini haljinama.
Louis Vuitton
Nicolas Ghesquière je majstor stvaranja transformativnih svetova, što je još jednom potvrdio na Louis Vuitton reviji, predstavljajući kolekciju za proleće/leto 2024. Gosti su ponovo doživeli transformativnu postavku dok su ulazili u grandiozno mesto sa strukturama nalik balonima koje su visile sa plafona. Topli narandžasti sjaj bačen na set ponovo je zamišljen kao topli vazduh iz balona u produkciji dizajnera Jamesa Chinlunda.
Na pisti su se pojavili modeli u oversized bomber jaknama uparenim sa lepršavim suknjama. Lakoća je uhvaćena u dugim siluetama, bilo da se radi o haljinama opuštenog kroja koje krasi dugmad, voluminoznim rukavima ili tkaninom koja leprša sa pencil suknji. Kontrastni printovi, blede nijanse, bele hulahopke I debeli kožni kaiševi dodale su vintage element svemu tome.
Chanel
Chanel je kuća nasleđa, koja se u velikoj meri oslanja na kodove koji se reinterpretiraju svake sezone. I dok je kolekcija za proleće/leto 2024. svakako odisala potpisima brenda u obilnom korišćenju tvida I bisera sa dodacima, kreativna direktorka Virginie Viard takođe je napravila preokret ka lakoći I bezbrižnosti. Revija je bila inspirisana modernističkom vilom Noailles — koju je dizajnirao arhitekta Robert Mallet-Stevens 1923. godine — pri čemu je kolekcija „oda slobodi i pokretu“, kako je dizajnera navela.
Posebno je bila inspirisana otvorenim prostorom vile: vrtovima I terasama, cvetnim I zelenim površinama, prostranim bazenom i načinom na koji se svaka kontrastna struktura harmonično dopunjuje. Ova inspiracija prikazana je kroz odeću na bezbroj načina. Tu su siluete, lagane i gipke, sa lepršavim haljinama, maxi suknjama visokog struka, odela bez postave i bebidol haljinama od organze. Odeća za plažu, poput kupaćih kostima i bermuda, pozvala nas je da provedemo dan na moru. Postoji intenzivna igra na kontrastnim šarama, bojama i teksturama – sve to se uklapa u kolekciju „elegancije i bezbrižnosti“.
Foto: Profimedia
Priredila: T.M.