Gucci i Balenciaga „zajedno“ na modnoj pisti.
Alessandro Michele odavno nam pokazuje svoja umeća. Umetnički direktor kompanije Gucci nije samo talentovani dizajner, već nadahnuti stvaralac sa mnogo asova u rukavu. Jedan od njih je upravo otkriven: kolekcija Gucci Aria.
Saradnja koja modu odvodi korak dalje
Nova Gucci kolekcija, takođe bez oznaka kalendara (SS, AW) poput prethodne (Gucci Fest), otkrivena je kroz film koji je režirao Michele u saradnji sa nagrađivanom rediteljkom Florijom Sigismondi.
Prvi deo filma uključuje klasičnu modnu pistu, sa puno sjaja, i reflektora koji su (doslovno) okrenuti ka njoj, dok drugi deo beleži stanje nalik snovima sa modelima koji lebde između belih konja, pauna i zečeva. Međutim, ono što ostaje u oku gledaoca je koegzistencija dva vrhunska logotipa, Gucci & Balenciaga, i kombinacija njihovih klasičnih dizajna.
Glasine o mega modnoj saradnji objavljene su nekoliko dana ranije, ali niko nije bio siguran šta možemo da očekujemo. Dve modne kuće pripadaju istoj grupi, Kering, i trenutno su dva najpopularnija luksuzna brenda na svetu, različite estetike, ali sa dosta dinamike i privlačnosti koja oduševljava ljubitelje autentične mode. Nije slučajno, naravno, ova zvučna saradnja dolazi u vreme kada istorijska kuća slavi stotu godišnjicu.
Kolekcija #Gucci Aria
Za stotu godišnjicu Guccija, dizajner se upušta u istoriju kuće tražeći svoju ličnu viziju u vezi sa mitologijom koja okružuje amblematični brend i usput koristi elemente „ukradene“ iz arhive i „kalemljene“ sa elementima (kao što su motivi koledža, kruta ramena, strukturni blejzeri, pruge sa logotipom) iz kolekcija Demne Gvasalie, umetničkog direktora kuće Balenciaga.
Među ostalim referencama i inspiracijom za kolekciju, Michele ne propušta da pomene senzualnost Toma Forda koji je bio umetnički direktor kuće od 1999. do 2004., kao i siluetu Marilyn Monroe i glamur Starog Holivuda.
Kolekcija kombinuje visoku modu i ulični stil sa izdašnom dozom sjaja, bogatim volumenom i dovoljno fetiš estetike. Konjička oprema i delovi konjičke odeće koji su prisutni u kolekciji jasna su referenca na prošlost italijanske kuće i njihov odnos sa konjičkim takmičenjima, kao i pečat “Savoy Cluba” na raznim dodacima i odeći, koji odaje počast hotelu Savoy u Londonu, gde je osnivač kuće Guccio Gucci u mladosti radio kao konobar.
Na istoj modnoj pisti vidimo haljine od mreže i korsete sa klasičnim odelima i krojevima po meri, crop topove sa glomaznim rukavima, haljine sa smelim otiscima i kožnim kaiševima u stilu korseta, baršunasta odela sa bermudama, široke topove i pelerine sa perjem, krzneni kaput sa prugama i pantalone od perja, šljokičasto odelo sa logom Gucci – Balenciaga, haljine od čipke i satena, komade u električno plavoj boji koje Balenciaga voli i prevelike jakne sa perjem na rukavima.
Svi komadi kolekcije su rodno promenljivog karaktera, što s obzirom na prošlost gleda u budućnost i daje slogan za stalnu zabavu.
foto: hb.gr