Pepeljuga i Crvenkapa u začaranom Versaju!
Maria Grazia Chiuri, dizajnerka modne kuće Dior koja uvek kreira odeću koja prenosi jedinstvenu poruku i beleži je za generacije koje tek dolaze, dosledno se pridržava teme bajki, po prvi put predstavljene prošlog leta. Ovoga puta, ipak, bajka koju je osmislila, deluje malo mračnije nego što je očekivano, ali podjednako atraktivno. Nakon Male Sirene odevene u kreacije visoke mode, na red su došle Pepeljuga i Crvenkapa!
Zbog pandemije korona virusa, revija koja bi inače privukla veliki broj posetilaca i crème de la crème sveta mode, održana je digitalno – spektakl je snimljen unutar Versaja, koji je ovoga puta transformisan u istinsku začaranu šumu, koja je, kao što i sami znate, neretko poprište gotovo svih poznatih bajki. Dugačko, oštro trnje izvirivalo je iz zidova kraljevske palate, navodeći modele da poput Uspavane Lepotice, pažljivo koračaju oko njega. Prema rečima slavne dizajnerke, “kolekcija je inspirisana bajkama sa feminističkom porukom”.
Heroine bajki u njenom viđenju su u svojoj srži su ikone feminizma – one moraju same da savladaju sva iskušenja zbog kojih im se ledi krv u žilama, a iz svakog izazova, izlaze kao pobednice. U novim Dior haljinama nema ničega detinjastog i krhkog – naprotiv, one su oličenje snage i moći.
Samu reviju su otvorile prilično nosive stvari – besprekorno skrojena odela i jakne, kaputi i trikotaža. Povremeno, sarafani i haljine sa karnerima i čipkastim rukavima, u kombinaciji sa kratkim ravnim čizmama i oksfordicama, pojavljivali su se možda čak i neočekivano. Sve lookover dopunjuju šalovi i kapuljače, koje možemo shvatiti kao referencu Crvenkape.
Čitava ova priča finiširana je balskim haljinama, koje su svojevrsni kec u rukavu i adut Marie Grazie Chiuri – namenjene princezama iz bajke, koje su konačno prevazišle sve izazove u potrazi za svojim “srećno do kraja života”, uz jednu malu promenu – za sreću im nije potreban princ na belom konju, već harmonija sa sobom.
Foto: harpersbazaar.ru