











Jonathan Anderson ponovo je iznenadio neobičnim formatom.
Samo nekoliko dana nakon prezentacije „Show in a box“ njegovog brenda, Jonathan Anderson je ponovo potvrdio svoju titulu majstora neobičnih rešenja. Za premijeru kolekcije Loewe za proleće/leto, napravio je prave nalepnice sa slikama iz lookbook-a kojima možete dekorisati svoje enterijere. Ova ideja rođena je u saradnji sa britanskom umetnicom Antheom Hamilton. „Umesto ‘makro’ postali smo ‘maksi’ – sve slike su u prirodnoj veličini“, rekao je Anderson u kratkom videu koji opisuje kolekciju.
Potraga za novim oblicima komunikacije sa štampom i klijentima za njega je postala i čin razmišljanja i jednostavno način da se preispita savremena moda i njegovo mesto u njoj. Govorio je o tome da su revije u njihovom uobičajenom obliku već moralno zastarele, ali tek nakon prividnog i prisilnog karantina, brendovi su aktivno razmišljali šta bi ih moglo zameniti. Dok su jedni radili prilično dosadne video prezentacije i standardne lookbookove, drugi su otvorili još više prostora za kreativnost. Ponovo su poteškoće postale katalizator pozitivnih promena – uostalom, u njima mora biti nečeg dobrog. Sama kolekcija postala je oda pokretu, slobodi da budeš svoj i ručnom radu.
Prema samom dizajneru, „ova odeća slavi ručni rad i navodi vas da razmišljate o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti“. Smeli hipertrofirani oblici (koji se jasno odnose na najbolje primere Christian Dior-a i Cristobala Balenciage), obilje sofisticiranih zanatskih tehnika (haljine su koristile Loewe kožno tkanje, umetke i složene draperije) – sve ove stvari su prikazane u pokretu – modeli na fotografiji plešu. I ovde se ne radi samo o životnoj radosti (koja nam je bila uskraćena u karantinu), već i o demonstriranju mogućnosti same odeće: glavni nedostatak lookbook-ova je što su apsolutno statični. Ali najvažniji je psihološki efekat.
Mi volimo takav eskapizam: ako smo i dalje ograničeni u putovanjima, neka nam barem moda pomogne da promenimo okruženje.