Revije Chanel Metiers d’art su uvek vezane za određenu tačku na mapi ili istorijsku eru – stoga je njihovu temu lako unapred pogoditi na osnovu lokacije predstojeće revije.
Zato je ovog puta, kada su predstavnici modne kuće Chanel najavili da će se revija održati u zamku Chenonceau, bilo otprilike jasno o čemu će biti reči. Naravno, o renesansi – šta još može inspirisati kolekciju prikazanu u dvorcu iz 16. veka na obali Loare? I o feminizmu – uostalom, dvorac Chenonceau se takođe često naziva i „ženskim“. Nije iznenađujuće: njegova istorija povezana je sa imenima dve izuzetne žene odjednom – francuskom kraljicom Katarinom de Mediči i miljenicom Henrija II, Dajanom de Poatje.
Mesto i tema revije nisu izabrani slučajno (i da li postoji nešto slučajno u Chanelovom univerzumu?). Sama legendarna Mademoiselle Chanel nikada nije krila svoje divljenje renesansnim ženama – pa čak je i napisala inspirativni esej na ovu temu. Pored toga, dvorac Chenonceau ukrašen je monogramima Katarine Mediči, podsećajući na ukrštene C na Chanelovom logotipu. Nije poznato da li je Chanel pozajmio ideju francuske kraljice, ali bilo je nemoguće ne iskoristiti takav trenutak. Da, i estetika renesansne odeće iznenađujuće skladno se uklapa sa kodovima francuske kuće.
Kragne poput onih na svečanim portretima francuskih monarha (i arhivskim fotografijama same Gabrielle Chanel), savršeno se podudaraju sa klasičnim bisernim nitima i čizmama – ispod legendarnog tvida.
U vrtu zamka otkrivene su ideje za grafike i vezove na maksi suknjama i reverima, a bujne krinoline i oštre kape sa velovima bili su pravi citati iz ove ere.
Što se tiče feminizma, on takođe uopšte nije bio određen samo mestom u formi dvorskog zamka. Mnogi predmeti u kolekciji imaju vrlo zanimljiv androgini prizvuk – uostalom, ovo su, u stvari, izvorni predmeti iz muške garderobe. Visoke čizme, crne kabanice, šeširi širokog oboda – sve bi to očigledno više odgovaralo D’Artanjanu nego jednoj dami. Ali to je važilo u 16. veku – i danas je takvo pozajmljivanje vrlo dobrodošlo.
Junakinja Chanel sebe ne vidi u ulozi pokorne supruge i gospodarice kuće (čak i ako govorimo o celom zamku). Ona je, poput samog osnivača modne kuće, u ravni sa muškarcima – i zato se ne plaši da nosi njihove stvari. Kao što je i sama Chanel nekada pozajmljivala pantalone od muškaraca, tako i Virginie Viard svoje modele oblači u odeću modernih musketara. Ali ni danas ne zaboravlja na ženstvenost – uvek su prisutne ženstvene suknje i haljine maksi dužine, minijaturne tašne i elegantan nakit. Ovo shvatanje potreba žena – veoma različito – je suština Chanel duha. Modna kuća koju je osnovala žena, za žene.
foto:Chanel