Postoje li granice za modni dizajn – od hleba do kese za smeće

Svakodnevni predmeti kao inspiracija.

Balenciaga torba izgleda kao kesa za smeće 

Danas su dizajneri više nego ikad lice smelosti, kreativnosti i inovativnosti, spremni da rizikuju i da čak i najobičnije stvari učine modernim, atraktivnim i jedinstvenim. Njima dizajn služi kao sredstvo komunikacije i kreativni izraz. Kao rezultat toga, proizvodi koje stvaraju često odražavaju ljudsku psihu, razmišljanje i ponašanje. U većoj meri, modni dizajneri komuniciraju sa ostatkom sveta kroz svoje komade, dok su potrošači opsednuti njihovim radom.

Dizajneri crpe inspiraciju iz svakog životnog segmenta. Često pomeraju granice onoga što se smatra visokom modom, prelazeći pored luksuznih etiketa i šireći granice dizajna. U isto vreme, oni vraćaju modu u ono što je možda u srcu modne industrije – ljude i obične živote koje vode. Modni komadi, bez obzira na izgled, takođe treba da privlače praktične vrednosti svoje publike. Kao takvi, bilo je slučajeva kada dizajneri koriste predmete za domaćinstvo i pretvaraju ih u odeću, torbe i dodatke, koji su neobični, zabavni i luksuzni.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NDTV (@ndtv)

Uzmimo na primer kesu za smeće Balenciaga. Nedavno izdanje ovog brenda luksuzne kese za smeće od teleće kože od 1.790 dolara izazvalo je nevericu potrošača i bes na društvenim mrežama. Ali ovo nije prvi put da je brend izazvao takvu kontroverzu. 2017. godine Balenciaga je izbacila veliku plavu torbu koja je veoma ličila na ikoničnu Ikea torbu. Kreativni direktor Balenciage, Demna  Gvasalia, otkrio je da ga je svakodnevna torba zaista inspirisala jer je on, zajedno sa mnogim drugim potrošačima, bio impresioniran njenom jednostavnošću i izdržljivošću. Kao takva, želeo je da je ponovo napravi i uzdigne, tako što je napravio torbu od kože. Demna je poznat po tome što voli skandale i stalno provocira svoju publiku stvarima koje ljudi ne očekuju da vide na modnim pistama.

U brzoj, evoluirajućoj prirodi modnog sveta, dizajneri vole da ugrade više stvari koje su svima poznate. Na kraju krajeva,  brendovi  vole da podstaknu komentare baveći se neočekivanim. Od haljine Moschino sa kesom za hemijsko čišćenje do  papirne torbe Jil Sander, dizajni koji izazivaju podsmeh i sarkastične naslove takođe odražavaju igru dizajnera sa minimalističkom modom, testirajući šta je zaista važno u očima publike. Svaki komad se posmatra subjektivno, a bilo da je u pitanju cena, kvalitet ili izgled, svaki pojedinac za sebe određuje šta mu je u modi važno.

Jedinstveni dizjanerski komadi obično odaju počast skromnim počecima dizajna i jednostavnoj upotrebi. Torba za boje Louis Vuitton, ogrlica od telefonskog kabla Bottega Veneta i torba za baget Moschino odražavaju svakodnevne predmete koji su pretvoreni u visoku modu. Sami modni dizajneri postavljaju pitanje gde su granice mode, a za sada se čini da su beskrajne.

Tekst: S. M. 

Fotografije: Profimedia, Instagram 

 

Najnovije