Dramatična kolekcija Rahul Mishra Haute Couture za jesen 2024. pod nazivom “Aura” prenela je snažnu duhovnost kroz neograničenu raskoš sa mističnom eterealnošću. Mishra je objasnio prisutnima da je osnovna inspiracija za kolekciju bio hinduistički bog Brahma, četvoroglavi “vidilac svega vremena” i “tvorac kosmosa”. U hinduizmu, univerzum je jednostavno energija koja zrači iz Brahme – večna aura.
Rahul Mishra je bukvalno i figurativno istraživao ovu auru, kao i onu koju poseduje svako pojedinačno, kroz svoju svetlucavu kolekciju. Neki modeli su fizički prikazivali više Brahminih lica kroz visoke aksesoare na glavi. Drugi su delovali kao da pulsiraju snagom neukrotivih vibracija energije koje, kako je Mishra objasnio, povezuju našu auru sa univerzumom.
Mishrina revija je uvek vrhunac kalendara visoke mode, a mnoge poznate ličnosti nosile su upečatljive komade dok su s nestrpljenjem čekale da vide najnoviju ponudu ovog revolucionarnog indijskog dizajnera. Mara Lafontan i Chloé Lecareux su ukrale šou u odgovarajućim pozlaćenim odelima, Mara u visokom bodiju i Chloé u uskoj haljini sa dramatičnim šlepom. Bodis je tumačio pojam “zlatni list” na najsmeliji i najnezaboravniji način, kao strukturirani konus sa resama nalik na list koji se prostirao od korseta i zaklanjao gotovo celo lice francuske manekenke i preduzetnice.
Prva tri izgleda postavila su ton za ostatak revije. Reviju je otvorio model u crnom korsetu ukrašenom dragim kamenjem, uz srebrnu tijaru i voluminozni tamni veo koji se pretvarao u bogato skrojen šlep. Zatim je usledio model bez košulje, ukrašen svetlucavim crnim pantalonama i dugim ogrtačem, vezanim oko vrata poput mašne. Korset se vratio za treći izgled, ali ovaj put ukrašen metalnim krilatim uzorkom i dopunjen čvrstim ukrašenim velom za lice pokrivenim tamnim naočarima.
Šema boja je ostala dosledna; crna, bela i srebrna su bile protagonisti. Veći deo kolekcije bio je Mishrino razmišljanje o svetlosti, sa kristalima, perlicama, metalom i providnim tilom koji su se ponavljali kako bi stvorili vanzemaljsku raskoš. Najlonski šiljci su takođe bili prisutni, dodajući teksturu i narušavajući glatke siluete s dozom haotične nesigurnosti.
Nekolicina modela je nosila šešire u stilu fesa, usklađene sa svojim odelima u crnoj ili srebrnoj boji prekrivenoj dragim kamenjem. Takođe, ove sezone je ostvarena saradnja sa Mora Jewelry, koja proizvodi upečatljive minđuše. Mora, poput univerzuma i naših aura, „stalno se preobražava“; gosti su obavešteni da njen međunarodni dizajnerski tim stalno preispituje šta ima „pravu vrednost“ i šta je „oslobađajuće.“
Rahul Mishra je poetski razmišljao: „Kada neko gleda u beskonačno crno nebo, da li vidi ništavilo ili obilje tamne materije. Zato u crnom, vidim beskonačnost i njene misterije.“ Ovo je kolekcija koja dolazi iz srca, koliko filozofska i duhovna izjava, toliko i modna. Gosti su bili transportovani u Indiju i dalje, a sudeći po njihovim oduševljenim reakcijama nakon revije, uzbuđeni su da vide gde će ih Rahul Mishra sledeće odvesti.
Foto: Profimedia
Tekst: Natalija Kunić