Harper's Bazaar Srbija

„Šangajsko iznenađenje“: retro i kineski motivi u novoj Lanvin kolekciji

Bruno Sialelli predstavio je novu kolekciju Lanvin u Šangaju.

Kada je Alber Elbaz najavio odlazak iz Lanvina 2015. godine, mnogi su se plašili za budućnost modne kuće. I to s pravom: nakon dizajnera sa tako snažnom vizijom, zadržavanje klijentele brenda često je prilično teško. Međutim, nakon dugog lutanja, čini se da je Lanvin pronašao svoje novo lice – angažovanjem Bruna Sialellia. I premda su njegove prve kolekcije za kuću jako ličile na Loewe Jonathana Andersona (prethodni posao dizajnera), u poslednjih nekoliko sezona počeo je da otkriva sopstvenu viziju brenda.

Glavna karakteristika ovog novog Lanvina je ženstveni retro sa delikatnim i vrlo pažljivim referencama na arhive kuće. I ako je u jesenjoj kolekciji preispitao vintage reklamne kampanje i pakovanje kozmetike (na primer, torbe se izrađuju u obliku Lanvin ruževa), onda se ovog puta okrenuo najpoznatijoj i najočiglednijoj vizit karti haljini Jeanne Lanvin – robe de style, onoj koja je proslavila tvorca kuće i zauvek upisala ime u istoriju mode. Sada se različite verzije čuvaju u glavnim muzejima sveta. U isto vreme jednostavna i revolucionarna za svoje vreme – haljinu niskog struka, sa malom krinolinom i prividom modernog topa sa naramenicama, Sialeli je citirao prilično bukvalno, ali joj je ipak dao moderan „zvuk“. Tri nove verzije bestselera Jeanne Lanvin otvorile su reviju – tek sada njihov dizajn izgleda lakši i prozračniji, a umesto crne mašne u struku nalazi se obiman vez sa perlicama i kristalima, koji ponavlja ovaj ukrasni element.

U kolekciji su se našle i grafike inspirisane poznatim ilustracijama Georgesa Lepapea, koje je slikao za Lanvin, i sandale sa visokim potpeticama, pozivajući se na poklopac bočica vintage parfema kuće. Generalno, cela revija bila je prožeta duhom Art Deco-a – i ovo takođe ima neospornu logiku. Vrhunac slave Jeanne Lanvin došao je tokom 20-ih i 30-ih – doba dominacije ovog stila u umetnosti širom sveta. I ona je, u izvesnom smislu, bila njegovo otelotvorenje. Glavna obeležja Art Deco-a su boja, geometrija i jednostavni oblici. 

Kina je postala još jedan važan lajtmotiv kolekcije – od revije u Šangaju do otisaka na haljinama i topovima. I ovo je, opet, vrlo logična odluka na nekoliko nivoa odjednom. Prvo, Lanvin je sada deo kineskog finansijskog i industrijskog konglomerata Fosun International. Drugo, poslednjih godina Kina je bila glavna nada i podrška čitavog modnog sveta – upravo su se kineski potrošači pokazali kao najodaniji i najdarežljiviji. Treće, zemlja je preživela i pobedila koronavirus brže od bilo koga drugog, što znači da, za razliku od Pariza, možete organizovati punopravne revije sa neograničenim brojem gostiju. I, na kraju, u delu Jeanne Lanvin, više puta su takođe pronađeni različiti kineski motivi – na primer, vez u stilu chinoiserie. Izgleda da Bruno Sialeli zna šta radi. I ne samo u pogledu kreativnosti, već i poslovanja – rad sa kineskim tržištem je sada najisplativiji. 

Najnovije