Da je ova revija održana u prostoru koji je neutralan i bez muzike..bilo bi još jasnije da nam je prikazana jedna nedovršena kolekcija. Ovako nam je zahvaljujući enterijeru, koji su činile uramljene fotografije poznatih dela iz renesansnog perioda, te tamno crvenog pliša u koji je bio obučen kompletan prostor, jasna bila makar ideja onoga što je italijanska dizajnerka pokušala da postigne.
Od kada se pojavila na mestu kreativnog direktora čuvene francuske modne kuće, Chiuri koristi ženu ratnicu kao ključnu temu svojih kolekcija. Nežnu, elegantnu, spremnu da na neočekivan način prikaže svoje stavove, glamuroznu i nekonvencionalnu.
Isto je bilo i ovoga puta, ali sa inspiracijom koja vuče korene iz renesansnog perioda. Visoke čipkane kragne na nekolicini modela, način na koji je stilizovana kosa, poneka večernja haljina u maksi izdanju u svoj slavi bogatog šiforna i naravno korseti, korseti, korseti, te mačevalačka oprema u vidu modernog oklopa.
Ipak, da nismo dobili ambijent koji jasno ukazuje na period XV veka, teško bismo povezali sva 84 modela sa porukom koju je dizajnerka želela da pošalje.
Ono što nas zbunjuje to su brojni trenč mantili, mnoštvo tartana i jedan sveopšti sportski vibe postignut zahvaljujući aksesoarima. To su prvenstveno bile dokolenice sa dve uzdužne bele štrafte, sandale sa kaišićima na vezivanje, rukavice koje podsećaju na one kakve nose vozači formule 1, ali u dužoj varijanti, te svakako mačevalački štitovi. Mix and match svega (i svačega!).
Možda je Mariu Graciu Chiuri inspirisala renesansna žena, ali reklo bi se da ju je po pitanju tartan komada inspirisao Riccardo Tisci za Burberry, a možda i Riccardo Tisci za Givenchy, ako govorimo o modelima od crne čipke. Kožni korseti u predelu struka su prilično mc queen-ovski, kao i vez, a suknje sa cvetnim dezenima erdemovske.
Očekivati originalnost u svetu mode prilično je naivno, previše toga je već viđeno. Iz tog razloga inspiraciju niko ne može i ne bi trebalo da osuđuje. Ili možda da, ukoliko je odveć vidljiva?
Sa druge strane, inspiracija koja vuče jasnu paralelu sa zaveštanjem kuće – new look kroj, siva odela, drugačiji pristup midi suknji (plise u vidu asimetričnog šava), tiho šapuće “Christian Dior i dalje je tu”. Mada, ne zadugo, ako pitate Mariu Graciu Chiuri.
Tekst: Maja Bunčić
Foto: Profimedia