Ako pomislimo na komfor u odevanju, one su na vrhu spiska. Pogotovo kada neizbežni deo jednačine budu kiše koje nas očekuju u poslednjem delu godine, gumene čizme postaju omiljeni modni detalj koji savršeno spaja pomodnost sa komforom. Od samog početka etablirane su kao nezaobilazan detalj, međutim jednako je značajna njihova simbolika.
Kada je pobedio Napoleona u bici kod Waterlooa 1815. godine, vojvoda od Wellingtona je verovatno pomislio da će upravo to biti njegov najveći doprinos. Međutim, vojvoda je takođe bio zaslužan za osmišljavanje modela čizama koje su dobile ime po njemu, a kasnije predstavljene od gumiranih materijala. Amerikanac Henry Lee Norris je 1856. godine u Škotskoj osnovao North British Rubber Company, koja će kasnije dobiti ime po kom je u celom svetu poznaju, kao brend koji pravi najkvalitetniju obuću od gume.
Hunter je 1955. godine predstavio gumirane Wellington čizme, kao savršenu zaštitu od atmosferskih nepogoda, koje je osamdesetih godina popularizovala Diana Spencer. U tom periodu, buduća britanska princeza je bila jedna od medijski najviše praćenih osoba na planeti, te ne čudi što je svaki odevni komad ili modni detalj koji je Spencer nosila ubrzo bio in demand. Pogotovo kada je bila reč o jednostavnim gumenim čizmama koje su za većinu bile više nego pristupačne.
Gumene čizme savršeno su odgovarale načinu života britanskog plemstva i aristokratije, kojima je deo odgoja i etikecije bio boravak na imanjima. Šta bolje nositi po mokrim i blatnjavim pejzažima nego gumene čizme tamnozelene ili braon boje, koje su savršeno pasale stilskoj uniformi od tvida. Lady Diana je Hunter čizmama dala besplatan publicitet, koji ni dan-danas ne jenjava.
Dok je britansko plemstvo Hunter čizme nosilo po grandioznim imanjima i proplancima, modno plemstvo im je dalo potpuno novu ulogu.
Modne ikone poput Kate Moss i Alexe Chung gumene čizme koristile su tokom godišnjeg Glastonbury festivala kao deo glam stajlinga. Glastonbury je bio popularan po tri stvari – najboljim muzičkim grupama, slavnim ličnostima koje su ga posećivale i neverovatnoj količini blata koje se nakupljalo usled obilnih padavina. Chung je Hunter čizme nosila u mini šljokičavoj haljini, dok je Moss ostala dosledna svom statusu rock’n’roll ikone i iste ponela sa kratkim šortsom od teksasa i prslukom od velura.
Prošla godina je usled pandemije redefinisala pojmove modernog odevanja i svemu dala primese komfora. Tako su umesto kožnih čizama u fokusu bile gumene. Dovoljan je jedan brend da ih populariše, da bi svi ostali pratili. Taj brend je bio Bottega Veneta čiji je kreativni direktor Daniel Lee osmislio kratke čizme od gume koje su nazvane Puddle Boot (čizme za gaženje po barama).
Miuccia Prada ih je prikazala u pastelnim varijacijama, dok su gumene čizme danskog brenda Ganni izvedene od reciklirane gume, samim tim stavljajući ekološku održivost u centar svog dizajna. Ni misteriozni Hedi Slimane nije ostao ravnodušan, te je kolekciju definisanu utilitarnim kodovima oblačenja i sportskim elementima uklopio sa kratkim i dubokim čizmama od teget i zelene gume na kojima je ne tako suptilno ispisano ime Celine brenda.
Iako to niko ne bi pomislio, gumene čizme obeležile su ne samo način na koji se oblačimo usled određenih (ne)prilika, one su bile deo istorijskog trenutka. Kada kiše počnu, budite spremne i dočekajte ih u čizmama koje nose ime vojskovođe koji je pobedio Napoleona.
Preuzeto iz print izdanja Harper’s BAZAAR Serbia
Foto: Promo, Profimedia, Getty Images