




















Daniel Lee nas je naterao da čekamo skoro tri meseca – ali vredelo je!
Daniel Lee je napravio prilično dugu pauzu pre nego što je javnosti predstavio kolekciju proleće/leto Bottega Veneta – Fashion Weekovi su zvanično završeni u oktobru. Naravno, očekivali smo nešto izuzetno od nove sezone brenda – mučno čekanje bi se nekako trebalo isplatiti. Odmah nakon dugo očekivane prezentacije možemo konstatovati da nismo uzalud čekali.
Lee je doneo niz veoma važnih odluka o promenama – konceptualnim i estetskim. Prvo je oživeo format salona iz 50-ih – i priredio reviju na maloj lokaciji pred malobrojnom publikom u Londonu. I ovo nije samo iznuđena mera (naša postpandemijska vremena ne podrazumevaju velike revije sa stotinama gledalaca, kao i ranije), već i važan ideološki potez. Već duže vreme tražimo ličnije kolekcije i prezentacije – a ova je upravo takva. Prvo, još u oktobru, održana je fizička prezentacija za odabrane prijatelje brenda koji nadahnjuju kreativnog direktora. Bottega Veneta je praktično vratio pedesete, kada su sve kolekcije bile prikazane u salonima kuća publici od najviše nekoliko desetina ljudi – a svi ostali mogli su da se upoznaju sa stvarima samo šest meseci kasnije. Daniel Lee nije čekao toliko dugo, ali nas je naterao da sačekamo neko vreme. I možda baš zbog toga je dugo očekivani susret sa novim „prolećem“ brenda bio još svetliji i zanimljiviji. Veoma neobičan izbor lokacije (nikada u čitavoj istoriji brenda kolekcija nije prikazana izvan rodnog Milana) diktira i lična osećanja dizajnera – London je u velikoj meri oblikovao kreativnu viziju Daniela Leea. I tako nam često nedostaje ovaj dirljivi lični odraz u kolekcijama dizajnera – zato se mnogi žale da je moda postala bez duše.
U pogledu estetike, dizajner se okrenuo udobnosti – ali ne u ravni već uobičajenih ogrtača, dukseva i trenerki. Mnogo kvalitetne meke trikotaže pojavilo se u kolekciji. Istovremeno, svetle neonske nijanse i kruta korset konstrukcija nekih haljina i gornjih delova u kontrastu su sa ovim osećajem mekoće i udobnosti – a ova razlika kolekciju samo čini živahnijom, dinamičnijom i „oštrijom“.
Na kraju, nemoguće je sastaviti celu garderobu samo od mekanih pletenih haljina – neke situacije zahtevaju krutost u akcijama i, kao rezultat, u izgledu. Zanimljive su i cipele u kojima očigledno možete da hodate ceo dan – i ovo je opet potraga za novom udobnošću, koja vas ne tera na kompromis sa estetikom. Klompe sa potpeticom očigledno su inspirisane stilom iz 90-ih, koji je Daniel Lee više puta citirao u svojim kolekcijama. I, naravno, sve je to izvedeno u njegovom zaštitnom znaku – u duhu onog neočiglednog opuštenog šika, što takođe malo ljudi radi.
Tako je uspeo da ispuni gotovo sveobuhvatan zadatak – da donese promene brendu, a da istovremeno ostane prepoznatljiv. I takođe – da sjajno odražava duh našeg vremena bez upotrebe klišea i uobičajenih reči.