Započelo je novo poglavlje u istoriji kuće Fendi: Kim Jones kao kreativni direktor brenda je pokazao svoju prvu modnu kolekciju. Događaj je, bez preterivanja, istorijski: Britanac je postao tek treći dizajner na ovom mestu nakon Karla Lagerfelda i Silvie Venturini-Fendi. Pored toga, nikada ranije nije pravio žensku odeću: pre toga, Jones je vodio samo muške brendove. Tako smo sigurni da je bio zabrinut, čak i uprkos ozbiljnom iskustvu i izuzetnoj reputaciji. Međutim, u pomoć mu je priskočila ozbiljna grupa za podršku – Demi Moore, Naomi Campbell, Christy Turlington i Kate Moss sa ćerkom Lilom. Takođe su im se pridružile Bella Hadid, Cara Delevingne i Advoa Aboah.
„Čini se da odeća … nije ništa, ali njena svrha je mnogo važnija od puke zaštite od hladnoće. To menja naš odnos prema svetu i odnos sveta prema nama“.
Kim Jones je unapred otkrio svoj glavni izvor inspiracije za Fendijevu debitantsku kolekciju. Da, jedna od najpoznatijih priča o reinkarnaciji i muško-ženskoj dihotomiji može se činiti pomalo banalnim izvorom za prvu žensku kolekciju dizajnera koji je navikao da pravi mušku odeću. Ali Kim Jonesu se ne mogu uskratiti logika i intelekt. Svi smo svesni da ima izuzetnu reputaciju. Poznat je kao dizajner koji sjajno radi sa referencama, kakve god one bile. I s tim u vezi, morate da razumete jednu važnu tačku. Prva kolekcija novog kreativnog direktora uvek je mali manifest i izjava o misiji. Njen cilj nije toliko da duboko otkrije temu ili iznenadi publiku originalnošću po svom izboru. Obično se to radi kako bi se velikim potezima ocrtao pogled dizajnera, njegov položaj i novo lice brenda, koje će dosledno „oblikovati“ iz sezone u sezonu. Ovo je svojevrsna skica remek-dela koje će godinama slikati na još uvek praznom platnu. I u ovom smislu, tema je sjajno izabrana.
Dualizam muškog i ženskog, tranzicija, transformacija – upravo ono što, očigledno, čeka časnu rimsku kuću u vrlo bliskoj budućnosti. I ova modna revija je to u potpunosti odrazila.
U odeći se ova tema igrala naizmeničnim preplitanjem muških i ženskih predmeta garderobe. Sve je počelo sa pantalonama, koje su potom zamenjene nizom lepršavih večernjih haljina, od kojih su mnoge izgledale mokro zbog nežnog sjaja tkanine i prozirnosti, zajedno sa providnim minđušama u obliku kapljice i „mokrim“ hladnim talasima na glavama modela. S vremena na vreme, haljine su zamenjene muškim odelima i pelerinama (takođe prvobitno izmišljene za muškarce još u srednjem veku). Postepeno su u naraciju počeli da se uvode muški likovi – našminkani, sa savršeno oblikovanom kosom i u vrlo staromodnoj odeći. U nekom trenutku, jedan od mladića se pojavljuje na modnoj pisti u haljini, čija jedna strana podseća na kaput ili jaknu. Transformacija dostiže vrhunac u predizboru muze Kima Jonesa – pojavila se Advoa Aboa. Njena haljina kao da je napravljena od dva dela – muške jakne i elegantne haljine. Tako se muško i žensko spajaju u liku junaka kolekcije.
Kim Jonesu nije strano da “izbaci rod” i izvuče muškarce iz njihove zone komfora: u Dioru je više puta genijalno prilagodio modno blago pariske kuće muškoj garderobi. Ali on prvi put u svoju naciju uvodi žene kao nezavisne heroine – i ovaj trenutak je trebalo da bude jasno identifikovan.
Zato treba odati priznanje domišljatosti dizajnera: ponovo je izračunao sve korake unapred i naterao bukvalno čitav modni svet da priča o njemu (a ovo je samo dan nakon ništa manje raspravljanog povratka Alber Elbaza u modu!). Sada ostaje samo sačekati kako će i sa kojih strana dalje otkriti ovu priču.