Glenn Martens je novi kreativni direktor brenda Maison Margiela

Breaking news!

Glenn Martens je novi kreativni direktor brenda Maison Margiela

Glenn Martens je novi kreativni direktor Maison Margiela, saopštila je kompanija danas.

„Radio sam sa Glennom godinama, svedočio sam njegovom talentu i znam šta je sposoban da postigne“, rekao je Renzo Rosso, predsednik OTB-a. „Nakon Martina, koji je oživeo Maison i njegovu jedinstvenu Artisanal liniju, i Johna, koji je učinio da postane najmodernija couture kuća na svetu, ponosan sam što imamo trećeg kreatora na njenom čelu. Glenn, koji je kao i Martin studirao na Kraljevskoj akademiji likovnih umetnosti u Antverpenu, već je pokazao svoju veštinu i viziju u couture-u.“

Glenn Martens je izjavio: „Izuzetno mi je čast da se pridružim neverovatnoj Maison Margiela, zaista jedinstvenoj kući koja inspiriše svet već decenijama. Zahvaljujem Renzu na poverenju koje mi ukazuje.“

Belgijski dizajner, koji će i dalje ostati kreativni direktor Diesela, zamenjuje Johna Galliana, koji je bio na čelu kuće Margiela od 2014. do prošle godine. Današnje imenovanje nije bilo iznenađenje, jer se spekulisalo o Martensovom dolasku od trenutka kada je napustio Y/Project u septembru 2024. godine. Tokom 11 godina provedenih u ovoj nezavisnoj pariskoj etiketi, koja je zatvorena, Martens je stekao ogroman uspeh. Njegov komercijalni uspeh u Dieselu, u kombinaciji sa nepopustljivim duhom i briljantnošću njegovog kritički prihvaćenog rada na Y/Project-u, učinili su ga najlogičnijim kandidatom za ovu poziciju.

Glenn Martens za Y/Project’s Womenswear Fall-Winter 2023-2024 collection

Pored toga što Martin Margiela i Glenn Martens dele nacionalnost, obojica su diplomirali na Kraljevskoj akademiji likovnih umetnosti u Antverpenu: Margiela 1979. godine, Martens 2008. godine. Oba dizajnera preselila su se u Pariz da unaprede svoje karijere, i obojica su počeli da rade za Jean Paul Gaultier: Margiela 1984, a Martens 2008. godine. Ovde se njihove staze, barem na neko vreme, razdvajaju. Margiela je 1988. godine osnovao svoju istoimenu marku. Sledeći korak njegovog budućeg naslednika, Martensa, bio je preuzimanje vođstva u Y/Project-u 2013. godine. Iako je Martens promišljen i vrlo zabavan sagovornik kada se govori o kolekcijama koje je on i njegov tim dizajnirao, Margiela je poznat po tome što je izbegavao publicitet, odbijajući čak i da se nakloni nakon revija svoje kuće. Govoreći u dokumentarcu iz 2019. godine Martin Margiela: In His Own Words, rekao je: „Ponekad žalim što sam morao da donesem ovu odluku da bih se zaštitio, jer je teško stvoriti ime ako ne možeš da staviš lice na njega. Tvoje kolekcije moraju biti vrlo napredne. Ali znao sam da mogu da pružim više ako se osećam zaštićeno.“

Ako je Margielina anonimnost podsticala njegovu mistiku, kolekcije i revije koje je proizvodila njegova kuća učvrstile su njegovu reputaciju i inspirisale pridev „Margielian“. Njegov brend demokratskog minimalizma radikalno je poremetio ekscese modne ortodoksije kasnih 1980-ih i uneo novi oblik modernizma za novu deceniju. Sećajući se toga u dokumentarcu, rekao je: „Prvo smo se borili jer nas ljudi nisu razumeli, ali onda sam patio jer su nas ljudi previše dobro razumeli. Postao sam depresivan. Celo vreme je bilo o kopijama, kopijama, kopijama.“

Grupa OTB, kojoj pripada i Margiela, kupila je većinski udeo u ovoj kući 2002. godine i radila sa povučenim osnivačem dok nije najavio da se povlači 2009. godine. Kuća je nastavila bez imenovanog kreativnog direktora, sve do 2014. godine kada je Galliano preuzeo tu poziciju.

John Galliano

Martens je imenovan za kreativnog direktora Diesela 2020. godine i od tada je napravio preokret u tom brendu, koji je takođe u vlasništvu OTB-a. Povećao broj kupaca brenda iz generacije Z, sa 16 do 25-godišnjacima koji sada čine 36 procenata prodaje. Martens ima oštro oko za proizvod, lansirajući najprodavaniju 1DR torbu i proširujući žensku kolekciju Diesela, što je ključni faktor rasta u 2023. godini.

Iako je dokazao svoju sposobnost za podsticanje rasta brenda, Martens sada ima velike cipele koje treba da popuni. Galliano je redefinisao Margielu za novu generaciju svojim povremenim, ali uticajnim couture revijama; najpoznatija je bila Margiela Artisanal proleće 2024. Nakon te revije, Galliano je „osvojio Met Galu“, oblačeći dve najuticajnije svetske zvezde: Kim Kardashian i Zendayu. Kao halo efekat, Margiela proizvodi poput split-toe Tabi cipela postali su mainstream u poslednjim godinama, što je povećalo prodaju brenda (rast prodaje dostigao je 23 procenta). Diesel je možda komercijalniji brend, ali Martens je dokazao svoje couture sposobnosti tokom svog gostujućeg angažmana kao dizajner za Jean Paul Gaultier couture SS22.

Foto: Profimedia

Najnovije