Kako su društvene mreže spasile modu tokom krize?
Kako su zemlje počele postepeno zatvarati svoje granice i stavljati svoje građane u stroge karantine, modna industrija je privremeno pala u depresiju. Svi uobičajeni mehanizmi rada sada su bili nepristupačni i svi uspostavljeni procesi su poremećeni. Niko nije razumeo kako u takvim uslovima prikazivati nove kolekcije, praviti i prodavati odeću i uopšte: šta će biti dalje sa modom? Ali dok su jedni bili u panici, drugi su tražili izlaze iz ove situacije. I pronašli su ga – na društvenim mrežama i u saradnjama sa influenserima.
Kada je svet na proleće počeo da se zatvara zbog teške blokade, postalo je jasno: neće biti kao ranije. Bilo je jednostavno nemoguće organizovati Nedelju mode uz uobičajene revije ili snimiti punopravnu reklamnu kampanju. U početku nismo verovali da će nove jesenje kolekcije biti u prodavnicama, jer su sve fabrike bile zatvorene. Nije bilo baš jasno kako sada promovisati njihove proizvode. Odjednom je postalo očigledno da sve stare metode u trenutnoj situaciji nisu vrlo efikasne, a nove jednostavno još nisu izmišljene. Ali kriza uvek stimuliše kreativnost, pa su dizajneri i dalje mogli da se kreću u novoj stvarnosti. Prvi je bio kralj Instagrama, Simon Port Jacquemus: na samom početku karantina imao je sjajnu ideju da virtuelno predstavi svoju novu reklamnu kampanju. Predmete iz svoje kolekcije za proleće/leto poslao je manekenki Belli Hadid kako bi pozirala fotografu Pierre-Anjou na FaceTime-u.
Sledeći njega, ovu ideju su usvojili svi glavni sjajni časopisi na svetu. Tako je dizajner stvorio presedan i izmislio novi način saradnje sa influenserima koji ne zahteva direktan kontakt i skupo snimanje sa celim timom profesionalaca. Samo šaljete stvari kurirskom službom, a zatim se pojave na Instagram-u slavne ličnosti, gde ih odmah vide milioni ljudi širom sveta. I mada je do jeseni situacija počela da se popravlja donekle, a mi smo se već prilagodili životu pod uslovima ograničenja, i dalje je očigledno da smo još uvek daleko od povratka staroj normi. Stoga su Jacquemusove kolege usvojile njegovu metodu i nadmašile učitelja. Prvi je bio Olivier Rousteing, kreativni direktor kompanije Balmain. Da bi javnosti predstavio nove predmete sa monogramima, koje je otkrio u arhivi kuće, poslao je odeću sa ovim otiskom svojim muzama Kim Kardashian i Jennifer Lopez. Na svoje naloge nisu postavile samo slike odeće Balmain, već su se i pojavile u njima na poslednjoj reviji brenda – doduše ne fizički, već samo na ekranima, koji su ovog puta zamenili tradicionalni prvi red. Ovaj potez bukvalno je razneo društvene mreže i sajtove sa vestima – verovatno ste pre nekoliko nedelja neprestano nailazili na ove fotografije.
Miuccia Prada, koja uvek ide korak ispred celokupne modne industrije, takođe nije mogla da stoji po strani i ne smisli nešto svoje. Ujedinila je modne urednike i influensere širom sveta, emitujući revije Prada i Miu Miu u većim gradovima. Gosti su se istovremeno okupili u svojim rodnim mestima, gde im je prikazana revija na ekranu. Tako im je omogućen puni efekat učešća bez leta i opasnog kontakta sa velikim brojem ljudi iz celog sveta. Istovremeno, na samoj lokaciji nije bilo nikoga osim manekenki – i to je bilo strateški ispravno ne samo iz medicinskih razloga. Na pozadini prazne sale izložena odeća privukla je još veću pažnju i bilo je moguće još detaljnije je ispitati.
Pa, poslednji (i možda najupečatljiviji) slučaj pokazao je novi kreativni direktor Givenchyja Matthew Williams. Prezentaciju svoje debitantske kolekcije priredio je što je moguće jezgrovitije – jednostavno postavljanjem lookbook-a na Instagram priče. Ali nedelju dana kasnije, sačekala nas je prava informativna bomba: svi novi lookovi su poslati prijateljima Kuće – poznatim ličnostima i infleunserima širom sveta, kako bi mogli da se slikaju u njima. Dobijene fotografije nalazile su se na ličnim nalozima junaka i na Givenchy instagramu. Kim Kardashian, Kylie Jenner, Natalia Vodianova, Liv Tyler, Kaia Gerber, Lotta Volkova i mnogi drugi učestvovali su u takvom flash mobu – ovo je verovatno najupečatljivija postava zvezda za reklamiranje jedne kolekcije. Stoga nas uopšte neće iznenaditi ako se, nakon izlaska, kolekcija rasproda za nekoliko sati – sa tako ubedljivim timom za podršku sve je moguće.
I ako nam nešto drugo govori da će se pandemija završiti, verujemo da će ovaj novi influenserski marketing ostati. Uz relativno skromne troškove, pokazuje veliku efikasnost.
foto:harpersbazaar.ru/