Matthieu Blazy preuzima Chanel: Nova era za modni brend?

Možda zvuči iznenađujuće, ali mi vam otkrivamo zašto bi imalo smisla

Matthieu Blazy preuzima Chanel

Modni svet bruji o potencijalnoj velikoj promeni u jednom od najpoznatijih modnih brendova na svetu – Chanelu. Nakon što je Virginie Viard, kreativna direktorka koja je nasledila Karla Lagerfelda, najavila svoj odlazak sa te pozicije u junu 2024. godine, industrija je započela nagađanja o njenom nasledniku. Prema najnovijim izveštajima, sve ukazuje na to da će na čelo ove prestižne kuće stati Matthieu Blazy, trenutni kreativni direktor Bottege Venete.

Iako iz Chanela još uvek nema zvanične potvrde, modni mediji poput WWD-a izveštavaju da je Blazy favorit za ovu ulogu, a zvanična objava se očekuje 16. decembra. Ova vest izazvala je pomešane reakcije – dok jedni s oduševljenjem iščekuju Blazyjevu interpretaciju Chanel estetike, drugi su razočarani jer bi to značilo njegov odlazak iz Bottega Veneta, gde je za samo tri godine transformisao brend u globalnu modnu silu.

Ko je Matthieu Blazy?

Blazy se može pohvaliti bogatom karijerom koja ga čini idealnim kandidatom za Chanel. Radio je sa nekim od najuticajnijih dizajnera savremene mode, kao što je Raf Simons, u njegovoj istoimenoj kući, Phoebe Philo u Céline i u Maison Martin Margiela. Njegova sposobnost da redefiniše granice mode i eksperimentiše s materijalima, kao što je pretvaranje kože u komade koji podsećaju na teksas ili pamučne tkanine, donela mu je priznanje širom sveta.

Matthieu Blazy preuzima Chanel

Njegov rad u Bottega Veneti bio je posebno hvaljen zbog inovativnog pristupa i suptilnog, ali moćnog narativa. Uz pomoć materijala i majstorstva, Blazy je uspeo da svakodnevne predmete transformiše u umetničke kreacije koje razume samo onaj ko ih nosi. “Blazy je stvorio svet gde ništa nije onako kako izgleda, igrom percepcije i ukusa,” napisala je Vanessa Friedman za The New York Times.

Zašto baš Blazy?

Iako je lista potencijalnih naslednika Virginie Viard bila duga – uključujući imena poput Marca Jacobsa, Hedi Slimanea, Simona Porte Jacquemusa i Pierpaola Picciolija – Blazy je, čini se, osvojio prednost svojim svežim pristupom i sposobnošću da inovira bez drastičnog odstupanja od istorijskog značenja brenda. Stručnjaci veruju da Chanel traži kreativnog lidera koji može uneti novu energiju, ali bez radikalnog odstupanja od tradicije. Blazy je upravo to dokazao u Bottega Veneti – preuzeo je brend od Daniela Leeja i podigao ga na još viši nivo, zadržavajući prepoznatljivu estetiku.

Matthieu Blazy preuzima Chanel

Pored toga, činjenica da Blazy nema sopstveni brend, poput Jacquemusa ili Jacobsa, omogućava mu da se u potpunosti posveti Chanelu. Njegova posvećenost i fokus na suštinu mode mogli bi biti ključni za Chanel u novoj eri.

Šta možemo očekivati?

Ako se glasine pokažu tačnim, Chanel ulazi u uzbudljivo novo poglavlje. Blazyjev sofisticirani, ali hrabar pristup obećava osveženje koje bi moglo redefinisati brend u očima nove generacije kupaca, a istovremeno zadovoljiti lojalne obožavaoce kuće. Njegova sposobnost da reinterpretira tradiciju na moderan način mogla bi savršeno odgovarati Chanelovom bogatom nasleđu.

S druge strane, Bottega Veneta biće suočena s izazovom pronalaženja novog lidera koji može nastaviti Blazyjevu viziju.

Da li će Matthieu Blazy zaista biti novi kreativni direktor Chanel-a, saznaćemo uskoro. Do tada, modni svet sa nestrpljenjem iščekuje ovaj potencijalno prelomni trenutak u istoriji jedne od najpoznatijih modnih kuća.

Foto: Profimedia

Najnovije