Poznato je da Domenico Dolce i Stefano Gabbana vole nove tehnologije. Setite se davne 2009. godine, kada su na ready-to-wear reviji za jesen u prvi red smestili blogere (tada još nije bilo influensera), pomerajući u drugi i treći kupce iz velikih robnih kuća i modne urednike, obezbedivši blogerima lap-topove kako bi odmah pisali izveštaje o njihovoj novoj liniji. Nekoliko godina kasnije, dronovi su im nosili tašnice na pisti, prošle godine su napravili apsolutnu Y2K kolekciju za Gen-Z, a sada su flertovali sa Metaversom jer – postoji li nešto o čemu se više priča u 2022. godini? Ako izuzmemo kuću Gucci koja je u saradnji sa kompanijom Roblex predstavila multimedijalni, virtuelni House’s Gucci Garden projekat prošlog maja (u trajanju od dve nedelje), a u okviru koga je mogla da se kupi i virtuelna Gucci odeća, pa su torbe, iako im je cena bila visa od regularnih – planule, Dolce & Gabbana su jedan od prvih brendova koji su nas na nekoj (prestižnoj) Nedelji mode transportovali u svoj Metaverse neonskih oblakodera, sajber grafita i avatara.
Možda nisu napravili ništa revolucionarno u modnom smislu, ali opet, pokazali su da ne morate da imate dvadeset godina da biste razumeli promene koje se dešavaju oko vas, a na koje utiče tehnologija. Sviđalo se to vama ili ne, o budućnosti ne moramo više ni da razmišljamo – ona je stigla i mi u njoj živimo. Ako sumnjate u to – samo pogledajte oko sebe. Ljudi su dobili produžene ruke u vidu mobilnih telefona, umesto na sastanke uživo odlaze na Zoom, većina ima svoje avatare, šopinguje online, emocije pokazuje emojima, smeje se mimovima, dok boravi na nekom događaju istovremeno ga prenosi uživo preko instagrama, više vremena provodi u virtuelnom druženju nego susretu uživo sa prijateljima, partnere bira tako što svajpuje levo ili desno, zarađuje prodajom virtuelnih proizvoda, Siri i Aleksu da ne pominjemo. Odavno živimo online, sad je samo trenutak da shvatimo da smo na pragu 3.0 web ere. Iako trend i moda nisu sinonimi, oduvek su usko povezani, pa se u fashion svetu uveliko šuška o tome kakav je dress-code te nove ere, tog Metaversa. To pitanje zabavilo je Domenika i Stefana, pa su prikazali kolekciju koja je bila miks virtuelne i fizičke odeće.
– Znate da se svet menja kad na Dolce&Gabbana šouu nema leopard printa, napisao je modni novinar za Guardian. Tačno je, nema leopard printa, ali je zato tu odeća za superjunakinje. Siluete su moćne, naramenice ogromne, kao i naočare, bunde sa veštačkim krznom iz stripa ili anima, dominiraju lakirana “koža”, lateks, tkanine se sijaju, a samo čipka, podvezice na čarapama i krojevi na kojima je istaknut struk podsećaju na seksi D&G eru i odeću kojom su slavili italijansku putenu ženu koja uživa u malim životnim radostima kao što su špagete i vino.
– Prebacivanje žene u svet fantazije nešto što je što Domenico I Stefano rade već 38 godina, rekao je drugi modni kritičar i dodao: “Zašto bi se crvena haljina od lateksa, u obliku srca, koja izgleda kao emoji u ljudskom obliku, razlikovala od uskih srebrnih haljina koje su nosile njihove seksi lepotice u dvadesetom veku?”
Ako vam se ne dopada kolekcija, onda barem nazdravite Dolce&Gabbana eksperimentu i radosti sa kojom dvojac ulazi u novu eru. Njihov entuzijazam sigurno ima veze i sa biznisom – prošle godine dizajneri su zaradili šest miliona dolara od prodaje NFT-a. Ali, haljinama koje prave figuru peščanog sata i savršeno skrojenim sakoima sa duplim kopčanjem, Dolce&Gabbana pokazuju da i u svetovima koji dolaze žena treba da bude seksi.
– S obzirom na godine koje imamo, sigurni smo da nas današnje generacije posmatraju kao autsajdere. Metaverse je možda namenjen nekim drugim generacijama, ali i nas zanima šta se tamo dešava. Morate da probate i razumete ono što je novo, rekao je nakon revije Stefano i dodao da veruje da će prebacivanjem svojih modela u virtiuelnu realnost upoznati nove generacije sa tim šta to u stvari znači dobar kroj.
Pogledajte u galeriji Dolce & Gabbana modele za novu generaciju žena.
Tekst: Jelena M.
Fotografije: Profimedia, Instagram