Rođeni za modni dizajn: Deca poznatih kreatora osvajaju scenu

Nije do kraja istraženo koliko geni utiču na nečiji izbor profesije, ali se zna da ima ljudi koji baš iz tog razloga odluče da slede stope oca ili majke. Narod je odavno smislio čitavu knjigu izreka za nekoga ko svojim postupcima podseća na svog roditelja, poput: Iver ne pada daleko od klade, Jabuka pod jabuku, Krv nije voda, Kakav otac, takav sin (ili majka i ćerka). Takvi primeri su naročito zanimljivi u nekoj javnoj oblasti jer tek vreme pokaže da li je potomak zaista nasledio talenat svog slavnog pretka ili samo njegov životni stil i dobre veze. Kada je reč o modi, uglavnom ćemo čuti da su ćerke, ponekad sinovi, krenuli stopama poznatih supermodela, s tim da se njihova karijera, ma koliko nadareni bili, često ugasi sa poslednjim dahom lepote i mladosti. Deca poznatih dizajnera su druga priča. Nema mnogo onih koji se usuđuju da ucrtaju sopstvenu stazu na putu predaka ili da naslede, razviju i u teškim vremenima održe porodični posao. Donosimo vam priče o petoro dece poznatih modnih stvaralaca koja su odabrala istu profesiju.

Veronika i Ken Etro

Čini se da je za Veroniku Etro izbor životnog puta bio unapred određen. Još od detinjstva ju je otac Gerolamo, osnivač kompanije Etro, vodio sa sobom u radionice. Tu se igrala po ceo dan, ali ne lutkama nego tkaninama, uzorcima desena i aksesoarima. Studije u londonskoj kovačnici talenata u Central Saint Martinsu pomogle su joj da razume i uobliči strast prema dizajnu odeće. Vratila se u rodnu Italiju i u sedištu kompanije u Milanu, odličnim idejama, obezbedila svetlu budućnost porodičnom preduzeću. Danas, dizajnira ženske kolekcije Etro. Desna ruka joj je brat Ken, kreativni direktor za mušku garderobu. Tokom više od pola veka postojanja, Etro je zaslužan za promociju neprolaznih desena poput kašmira, te modela od kože i žakara.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ETRO (@etro)

Limi Feu

Ako pitate Limi Feu, njen ulazak u svet mode bio je jednostavan. “Jodži (Jamamoto) me je pitao da li želim da budem dizajner. I, počela sam da mu crtam šablone. Ali to nije bila moja ideja”, priznaje ćerka čuvenog japanskog dizajnera. Ipak, brend Yamamoto uspešno posluje dvadeset godina. Po čemu se stvari koje ona kreira razlikuju od odeće poznatog oca? “Ženska odeća Yamamoto nastaje pod uticajem Jodžijevih prijatelja. Kada sama pravim odeću za žene, mogu da je isprobam na sebi, i onda je ona mnogo stvarnija”, objašnjava Limi Feu. Jamamoto je, naime, poznat po avangardnom duhu, kreirajući daleko od aktuelnih trendova. Njegovi oversized komadi često su sastavljeni od materijala različitih tekstura, a kolekcije su pretežno rađene u crnoj boji, koju je slavni Japanac opisao kao skromnu i arogantnu u isto vreme, boju koja kaže: Ne smetam ti – ne smetaj mi. Danas se vidi da godine koje je Limi provela uz osnivača japanskog dekonstruktivizma nisu protraćene – i zauvek su utisnute u krativni potpis kako njen, tako i kompanije. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LIMI feu (@limifeu_official)

Delfina Deletrez

Još jedna predstavnica dugovečne modne dinastije, Delfina Deletrez je dizajnerka četvrte generacije brenda Fendi. Međutim, ćerka Silvije Venturini Fendi odlučila je da se ne bavi odećom, niti krznom, koje je zaštitni znak ove kuće luksuza. Celog života je bila opčinjena nakitom, tako da je 2007. godine odlučila da osnuje sopstveni brend Delfina Delettrez. Sav nakit ručno se izrađuje u Rimu, a u obožavaoce se među prvima upisala buduća diva popa Rijana. Nedavno se Delfina simbolično vratila u porodicu: prihvatila je poziv novog kreativnog direktora kuće Fendi, Kima Džonsa, ne samo da postane kreator nakita, nego je i učestvovala u njegovoj debitantskoj modnoj reviji za rimsku kuću kao model.

Karolina Kastiljoni

Kakav dar je imala Konsuelo Kastiljoni kada je pre oko trideset godina osnivala brend Marni? Neuporedivi osećaj za boju, eklektično korišćenje istorijskih tema i sposobnost da kombinuje naizgled nespojive slike, naročito u nakitu. Veruje se da je talenat ove dizjnerke bar jednim delom posledica peruanskih korena, zasađenih u Luganu, italijanskom delu Švajcarske. Njena ćerka Karolina je ovo bogato i dragoceno nasleđe provukla kroz lični filter. Rezultat je brend Plan C, koji preispituje poznate vizuelne kodove uniformi i sportske odeće. Karolina vešto kombinuje eksplozivne boje, raznovrsne desene i poigrava se sa asocijacijama koje najmanje očekujemo. U tom smislu, može se reći da nastavlja rad svoje majke, koja je svoj brend napustila pre pet godina, ustupajući mesto glavnog dizajnera Frančesku Risou.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Plan C (@plan_c_official)

Fotografije: Profimedia, Instagram

Najnovije