Sex positivity: šta je to – i zašto bi moda trebalo da ga koristi

„Seks sve prodaje“ - ova uobičajena istina je poznata svima koji se na bilo koji način bave modom.

Moda povremeno koristi seks u svim oblicima. Porno-šik Tom Forda u Gucciju, Versace kožni kaiševi i ekstremne mini suknje, razmetanje donjim vešom i lateks čizmama Saint Laurent: stepen seksualnosti se može promeniti, ali naglasak, u suštini, uvek ostaje isti. Ali da li to znači da je modna industrija „Sex positivity“?

Čini se: moda nas na svaki mogući način gura da budemo goli, da se ne stidimo svoje seksualnosti, da je naglasimo. Ali ovo je samo na prvi pogled. Hajde da shvatimo šta je „Sex positivity“.

Ne, ovde se ne radi o beskrajnim razgovorima o seksu sa svim poznanicima i strancima. A ne radi se ni o promiskuitetnom seksu, opravdanim emancipacijom. Ovde se pre svega radi o svesnom i odgovornom odnosu prema seksu kao važnom delu života svake odrasle osobe. O značaju kontracepcije. O neprihvatljivosti uznemiravanja i seksualnog nasilja. O sposobnosti da sa partnerom razgovarate o svom seksualnom životu. O poštovanju i prihvatanju tuđih seksualnih preferencija (to jest, recimo, homofobija i „Sex positivity“ nisu baš međusobno kompatibilni). O destigmatizaciji različitih seksualnih praksi i temi seksualnog zdravlja. Generalno, o zdravom i smislenom odnosu prema ovoj temi. Bez dečje skromnosti, ali i bez „izvrtanja“ na temu.

Moda ima tendenciju da ide do krajnosti – ili svlači žene do krajnjih granica, a zatim ih oblači u prevelike i složene višeslojne stajlinge. Sama fraza „Sex positivity“ je upravo o tome – kojim „polugama“ treba gurati kako bi se prodalo više haljina, torbi i cipela. U ovom slučaju se predlaže „pritiskanje“ na libido. I vrlo često – ne za žene, već za muškarce. Da naprave odeću tako da žena poželi da je nosi (a zatim, naravno, svuče) zbog svog muškarca. U isto vreme, njene sopstvene želje često nikome nisu važne. Tu postoji ozbiljna razlika između mode i „Sex positivity“ koji se na svaki mogući način bori za univerzalnu ravnopravnost polova.

Ali vrlo brzo moda će morati ozbiljno da razmisli o tome. Težnja industrije ka raznolikosti i inkluzivnosti poslednjih godina ne može se ograničiti na nekoliko plus size modela koji su ponekad pozvani da šetaju na revijama kako bi umirili čuvare nove etike. Došlo je vreme ne samo da se govori, već i da se radi. I u tome, „Sex positivity“ može biti vrlo koristan.

Sama filozofija ovog pokreta pruža sasvim očigledne tragove o tome kako učiniti bolje za sve. I zahvalnost kupaca neće čekati. U svakom slučaju, oni već pokazuju interesovanje za ovu temu. To jasno pokazuje priča Carnea Bollentea, jednog od prvih Sex positivity brendova odeće. Njegovi tvorci Hijiri Endo, Theodore Fameri i Agoston Palinko proizvode majice, dukseve i farmerke sa vrlo neozbiljnim crtežima i natpisima, odlomke iz seksualnog horoskopa i poze iz Kama Sutre – a 74,5 hiljada ljudi već ih prati na Instagramu.

„Razgovori o seksu i seksualnosti moraju biti otvoreniji. Mislimo da bismo publici trebali ponuditi jednostavniju perspektivu o klišeima, arhetipovima i vizijama seksa. Kroz našu odeću pokušavamo da promenimo na bolje odnos društva i kulturne norme koje se odnose na seksualnost“, kažu osnivači brenda.

A ako su brendovi toliko zabrinuti za pravičnost i inkluziju kao što kažu da jesu, onda bi trebalo usvojiti ovaj seksualno pozitivan pristup. Seks može da „prodaje“ odeću ne samo na način na koji to čini sada. Možete edukovati svoju publiku, učiniti da ona stvari gleda iz drugog ugla, naučiti biti tolerantniji prema sebi i drugima – i istovremeno dobro prodavati.

Na kraju krajeva, moda decenijama menja naš pogled na lepotu, uči nas da ona može biti drugačija, da je ta raznolikost njena draž. Pa zašto ljudima ne skrenuti pažnju i na druge probleme? I na kraju, „za dobro svih i protiv svega lošeg“, ne rečima, već delima.

foto:harpersbazaar.ru

Najnovije