Platforma kratkih videa zauvek je promenila nedelju mode i to na način koji tera brendove da se utrkuju ko će napraviti zanimljiviji sadržaj. Thome Brown se i dalje kune da ne planira da postane viralan, čak odlazi i u krajnost gde govori kako njegov brend uopšte ni ne treba da bude na internetu.
Ipak, kada glumicu i dobitnicu Zlatnog globusa Michaelu Hae Rodriguez postavite kao modernu Pepeljugu i pošaljete je niz pistu u ružičastom kadilaku od tila da zatvori reviju, kao što je Brown uradio za svoju kolekciju za proleće 2023., sigurno ćete privući više od nekoliko pogleda. A gde sada ima najviše očiju, naravno, na TikToku, gde je hešteg #fashionmonth imao neverovatnih 228 miliona pregleda u septembru 2022.
@jw_anderson JW Anderson | Women’s Spring Summer 2023 #JWAnderson ♬ original sound – JW Anderson
Moda je oduvek pronalazila svoj put na društvenim medijima, bilo preko Tumblr naloga ili pak Twittera i, naravno, Instagrama koji je bio vladajuća platforma dugi niz godina, sve dok TikTok nije odlučio da mu pomrsi konce.
Namerno ili slučajno, sezona proleće 2023. bila je prepuna upečatljivih trenutaka savršenih za vrstu video snimaka koji su namenjeni TikToku. Courreges je postavio džinovski peščanik na svoju pistu, dok je Balenciaga čitavu reviju stavila u distopijsko klizište. Gucci parada sa 68 identičnih takođe je bila veliki hit na ovoj aplikaciji.
@omarelfarouk32 In love #parisfashionweek #pfw #valentino #model #runway #fypシ ♬ You & Me (feat. Eliza Doolittle) – Flume Remix – Disclosure
Ali možda nijedna revija nije uspela da ilustruje moć viralnosti viralna poput brenda Coperni. U avgustu 2022. hešteg #coperni je imao oko 1,9 miliona pregleda, a krajem septembra, zatvorili su svoju modnu reviju za proleće 2023. Bellom Hadid koja je zakoračila na pistu i odmah bila poprskana belim materijalom. Trenutak je postao viralan skoro svuda, a na TikToku, #coperni je skočio na 7,3 miliona, a zatim na zapanjujućih 123 miliona pregleda u oktobru.
Sa druge strane, pošto je TikTok stvorio toliko poznatih ličnosti, koje dizajneri sada pozivaju da sede u prvom redu na njihovim revijama, bilo da je to Addison Rae u Givenchiju ili Wisdom Kaye na Ralph Laurenu. Međutim, pravi modni fanatici ne moraju da brinu: fokus je i dalje na odeći. Loewe pikselizovani komadi, kao i crveni komadi Maximiliana Davisa u Feragamu su i dalje glavni akteri svakog videa uprkos sve prilagodljivijem kontetntu za TikTok.
@balmain Find us along the banks of the Nile. #BALMAINRE23 ♬ son original – Balmain
Da, ova platforma je postala još jedan neodoljivi kanal za promociju, ali još uvek nije podredila sva modna dešavanja sebi. Da li će se to desiti, ostaje da vidimo, s obzirom da #fashiontok svakim danom privlači sve više naloga ove kineske platforme.
Tekst: A. N.
Foto: Profimedia