Nepokolebljiva činjenica koja se odnosi na italijansku modu jeste umeće naglašavanja ženske energije, seksipila i snage na pravi način. Odeća i aksesoari koji na etiketi nose čuveno made in Italy, bez obzira da li je reč o klasičnim komadima ili futurističkom modnom eksperimentu, imaju sposobnost da zadovolje različite ukuse i preferencije modnih sladokusaca širom sveta. I dok se modni svet nakon bure maksimalizma vraća korenima i minimalizmu, jedna od retkih modnih magova koja nije dozvolila da je talas novih trendova ponese jeste Elisabetta Franchi. Za nju je moda mnogo više od pukog odevanja. Iza nje je višedecenijska karijera i ona je danas etablirana modna dizajnerka i preduzetnica koja nepokolebljivo ostaje verna sebi i estetici brenda. Kolekcije redovno prikazuje na najprestižnijim modnim pistama širom sveta, dok brend neprekidno raste i širi se. Nedavno je po prvi put posetila Beograd, što je bio dobar razlog za razgovor za Decembarsko izdanje magazine Harpers Bazaara Srbija u želji da bolje upoznamo ovu neverovatnu ženu. Na zakazan intervju u njenoj radnji, stigla je u pratnji svojih saradnika noseći velike crne sunčanice i visoke štikle za koje kaže da su deo njene svakodnevice. Njen korak je siguran, a osmeh na licu blistav.
Kako ste započeli karijeru u modnoj industriji? Šta vas je inspirisalo?
Još od kada sam bila devojčica, imala sam san da se bavim ženskom modom. Počela sam tako što sam oblačila svoju lutku Beti. Uživala sam stvarajući njenu odeću od raznih detalja, komada i tkanina koje sam pronalazila u kući. I baš na način na koji sam to radila za nju želela sam da oblačim žene širom sveta. Danas mogu reći da sam to i ostvarila. Kada vidim odeću koju sam dizajnirala, osećam veliko uzbuđenje i zahvalnost.
Možete li nam reći nešto o filozofiji i estetici brenda Elisabetta Franchi? Kako su vaše italijansko nasleđe i kultura uticalo na oblikovanje estetike i identiteta brenda. Koncept „Made in Italy” sinonim je za luksuz i eleganciju.
Brend Elisabetta Franchi stvoren je za ženu, i volim da zamišlajm kako se žene osećaju dok nose moje kreacije. Takođe, lično verujem da „Made in Italy” garantuje kvalitet, a za potrošača, posebno u dobu tihog luksuza, to je ključno.
Podelite sa nama zanimljive detalje o svojoj najnovijoj kolekciji.
Nova kolekcija za proleće-leto 2024. je rock i trendi. Volim haljine za crveni tepih u kombinaciji sa motociklističkim čizmama, mikro-šortsevima i mini-haljinama na preklop.
Koji su ključni elementi koje ponavljate u svojim kolekcijama i koji čine vaš dizajn prepoznatljivim?
Ženstvenost i senzualnost, međutim nikada ne prelazim liniju dobrog ukusa te moje kolekcije nisu vulgarne i ne odaju takav utisak. Klijentkinje su mi pretežno žene i one vole način na koji odeća koju dizajniram ističe njihova tela.
Koji su vam omiljeni modni trendovi trenutno?
Veoma mi se dopada koncept tihog luksuza. Žene se vraćaju svojoj najčistijoj i najoriginalnijoj lepoti, ženstvenosti i kvalitetnim odevnim komadima. To je vrlo dragocen trenutak da se zastane i razmisli, i da ponovno počne da se obraća pažnja na detalje nakon godina maksimalizma.
Italijanska moda često spaja tradiciju s inovacijama. Kako usklađujete ove elemente u svom radu?
Konstantno istražujem, za mene je učenje o novim stvarima ključno kako bih ponudila svojim kupcima odeću koja je uvek aktuelna. Da bih pronašla pravu ravnotežu, puno posmatram žene. Intuitivno razumem njihove potrebe. Ključ je u tome, da kao i ja, velike kuće vrednuju žene tako što ih ne forsiraju u sezonske trendove…
Kako vaš dizajn utiče na samopouzdanje i stil i kakvu ulogu mislite da moda igra u emancipaciji žena i oblikovanju njihovog identiteta?
Žene žele da se osećaju snažno, elegantno i samouvereno. Moda je sredstvo da se to postigne. Moje kreacije imaju za cilj da istaknu prirodnu lepotu svake žene, ističući ženstvenost a da nikada ne izgledaju vulgarno.
U eri u kojoj je korporativna društvena odgovornost sve važnija, kakav je pristup vašeg brenda? Možete li približiti dugoročnu viziju koju imate za Fondaciju Elisabetta Franchi Onlus?
Uvek sam bila zastupnik za prava životinja i odlučila sam da se aktivno uključim kako bih pomogla napuštenim psima i mačkama u Italiji. Dvadeset i prvog decembra 2018. godine osnovala sam „Fondaciju Elisabetta Franchi”, koja pruža podršku volonterima širom Italije i pomaže im da se njihov glas čuje. Pored toga, godinama sam članica LAV-a, društva za odbranu i zaštitu prava životinja. Već 2012. godine počela sam eliminisati gusja perja i angora vunu iz svojih kolekcija, do tačke da sam eliminisala kožu iz većine proizvoda. Bili smo prva kompanija u Italiji koja je eliminisala upotrebu krzna u svrhu mode. Ponosna sam na svoj udeo u tome, i smatram da sam na neki način doprinela tom buđenju svesti koje se pretvorilo u društvenu odgovornost.
Koja su vaša najznačajnija postignuća do sada?
Svakako moj prvi modni šou za proleće/leto 2015. Osećala sam se kao da sam uronila u čaroban svet. Videla sam svaku haljinu na pisti kako nosi deo mog srca. I još jedno vrlo važno postignuće bilo je uručenje ordena viteza Nacionalnog reda za zasluge. To je zaista veliko priznanje.
Za kraj, prema vašem mišljenju, kakva je intelektualna i emocionalna moć mode i kako vaš rad koristi tu moć da stvori značajna iskustva za vaše klijente?
Stavljam sebe u sve što radim, to mi dolazi prirodno. Sve što nosi potpis Elisabetta Franchi poštuje moje suštinske vrednosti. Jedan primer su moje prodavnice. Kada razmišljam o njihovom unutrašnjem dizajnu, razmišljam o njima kao da su moj dom, jer kada kupci uđu, moraju se osećati kao gosti u mojoj kući.
Razgovarala: Milena Kitić
Fotografije: Ljubaznošću brenda